بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
عملکرد هفتگی صندوق های سرمایه گذاری مختلط گزارش شد؛

ارتفاع بازدهی سالانه صندوق‌های زیر ۴۰درصد

ارتفاع بازدهی سالانه صندوق‌های زیر ۴۰درصد
ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز ۷ اردیبهشت ماه امسال به ۲۲ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۳۹۶۷۶

متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به کمتر از ۴۰ درصد رسید

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید. از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه، فصلی و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره نمود. همچنین میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده است.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به کمتر از ۴۰ درصد رسید

ارزش صندوق‌های مختلط در پایان روز ۷ اردیبهشت ماه امسال به ۲۲ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال رسیده است. بیشترین ارزش مربوط به دو صندوق تجربه ایرانیان و توسعه ممتاز به ترتیب با ۵.۰۸۳ و ۳.۰۷۲ میلیارد ریال است.

متوسط بازدهی هفتگی صندوق‌های مختلط به ۰.۴ درصد بازدهی منفی رسیده است. از ۱۵ صندوق مورد بررسی، در هفته گذشته تنها ۲ صندوق بازدهی مثبت را محقق نموده اند. بهترین عملکدر هفتگی مربوط به دو صندوق قابل معامله سپهر اندیشه نوین و تجربه ایرانیان با ۱ و ۰.۳ درصد بازدهی مثبت است. بدترین عملکرد هفتگی نیز مربوط به دو صندوق گوهر نفیس تمدن و نواندیشان به ترتیب با ۱.۲ و ۱.۳ درصد بازدهی منفی است.

متوسط بازدهی یک ماهه صندوق‌های مختلط در یک ماهی که بازدهی تمامی صندوق‌ها منفی بود به منفی ۴ درصد رسید و متوسط بازدهی سه ماهه این صندوق نیز معادل ۰.۷ درصد منفی بوده است.

در دوره یک ساله منتهی به ۷ اردیبهشت ماه امسال، متوسط بازدهی صندوق‌های مختلط به ۳۸.۷ درصد رسیده است تا شاهد ادامه روند کاهشی بازدهی یک ساله این صندوق‌ها باشیم. بهترین عملکرد یک ساله را دو صندوق قابل معامله سپهر اندیشه نوین و توسعه ممتاز به ترتیب با ۷۰.۵ و ۵۳.۷ درصد بازدهی داشته اند. ضعیف‌ترین عملکرد یک ساله نیز مربوط به دو صندوق نواندیشان و ثروت آفرین پارسیان به ترتیب با ۱۴.۵ و ۱۵ درصد بازدهی است.

در هفته گذشته شاهد خروج ۱۲۷ میلیارد ریال منابع مالی از صندوق‌های مختلط بودیم. بیشترین خروج منابع مالی از دو صندوق تجربه ایرانیان و گوهر نفیس تمدن به ترتیب با ۶۱ و ۳۸ میلیارد ریال بوده است.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به کمتر از ۵۳ درصد رسید
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط (هفته پایانی فروردین ۱۴۰۰)

متوسط بازدهی سالیانه صندوق‌های مختلط به کمتر از ۵۳ درصد رسید

عملکرد ضعیف سالیانه و کسب بازدهی ۵۳ درصدی
نگاهی به عملکرد صندوق سهامی آوای سهام کیان؛

عملکرد ضعیف سالیانه و کسب بازدهی ۵۳ درصدی

نگاهی به عملکرد صندوق سهامی مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی؛

بازدهی منفی ۳ درصدی در هفته گذشته

ارسال نظر