بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
نگاهی به عملکرد صندوق بادرآمد ثابت افرا نماد پایدار؛

"افرا" بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان منابع مالی جدید جذب کرد

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت افرا نماد پایدار که تحت مدیریت شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج فعالیت دارد، در پایان روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه امسال به ارزش ۶ هزار میلیارد ریالی رسیده است.
کد خبر : ۲۳۹۶۸۰

جذب بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان منابع مالی جدید در هفته قبل

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت افرا نماد پایدار که تحت مدیریت شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج فعالیت دارد، در پایان روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه امسال به ارزش ۶ هزار میلیارد ریالی رسیده است. در این هفته این صندوق موفق به جذب مبلغ ۱.۶۳۰ میلیارد ریال منابع مالی جدید در قالب صدور واحد‌های سرمایه گذاری جدید شده است. این ارزش معادل ۴۰ درصد از سرمایه هفته قبل صندوق محسوب می‌گردد و شاهد جهش ارزش این صندوق در طول هفته قبل هستیم.

بازدهی یک ماهه این صندوق با درآمد ثابت به ۱.۶ درصد رسیده که بالاتر از بازدهی متوسط صندوق‌های مشابه که ۱.۳ درصد می‌باشد، محسوب می‌گردد. همچنین بازدهی متوسط یک ساله این صندوق به ۲۶.۵ درصد رسیده است که اندکی بیش از متوسط بازدهی صندوق‌های مشابه است. در جدول زیر بازدهی این صندوق در بازه‌های زمانی مختلف ارائه شده است.

جذب بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان منابع مالی جدید در هفته قبل

جذب بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان منابع مالی جدید در هفته قبل

ترکیب دارایی‌های صندوق بر اساس آخرین اطلاعات مندرج در وب سایت این صندوق شامل ۴۹ درصد اوراق بدهی، ۴۴.۵ درصد سپرده‌های بانکی، ۶ درصد سهام و حق تقدم شرکت‌ها و ۰.۵ درصد نیز سایر دارایی‌ها است.

در بخش سپرده‌های بانکی، بخش مهمی از سپرده‌های بانکی این صندوق نزد بانک پاسارگاد و با نرخ ۲۰ درصد سپرده گذاری شده است. سپرده‌های سرمایه گذاری یک ساله نزد بانک‌های سپه و پاسارگاد نیز که نرخ‌های سالانه ۱۸ و ۲۰ درصد را دارند، از دیگر دارایی‌های مالی عمده این صندوق در بخش سپرده‌های بانکی است.

در بخش اوراق بدهی، اوراق مرابحه دولتی ۱۸ و ۱۷ درصد و اسناد خزانه اسلامی در سررسید‌های مختلف، بخش اعظم دارایی‌های مالی این صندوق را به خود اختصاص داده اند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازدهی کمتر از ۵۳ درصدی در یک سال گذشته
نگاهی به عملکرد صندوق سهامی قابل معامله آتیه درخشان مس

بازدهی کمتر از ۵۳ درصدی در یک سال گذشته

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۰)

تشدید روند خروج منابع مالی از صندوق‌های سهامی

کاهش ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۳۲۳ هزار میلیارد تومان
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته پایانی فروردین ۱۴۰۰)

کاهش ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۳۲۳ هزار میلیارد تومان

ارسال نظر