بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
رشد ۱۴۹درصدی سودسازی
نسبت قیمت به سودآوری شرکت به حدود ۲۸ واحد رسیده که منجر به تشکیل صف فروش سنگین و نقد شوندگی بسیار پایین آن در هفته‌های اخیر شده است.
کد خبر : ۲۳۹۸۹۴

بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت بورس کالای ایران در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه سال گذشته موفق به کسب سود خالص ۲ هزار و ۷۳۶ میلیارد ریالی و معادل ۱٫۰۹۵ ریال به ازای هر سهم شده که این سود نسبت به سال گذشته از آن رشد ۱۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.

علی‌رغم رشد محسوس سودآوری شرکت، با توجه به قیمت بیش از ۳۱۰۰۰ ریالی سهام شرکت، نسبت قیمت به سودآوری شرکت به حدود ۲۸ واحد رسید.

عملکرد سالانه بورس کالا+بورس نیوز

درآمد‌های عملیاتی این شرکت در سال قبل معادل ۲٫۶۱۲ میلیارد ریال بوده که ۸۹ درصد بیشتر از سال قبل از آن محسوب می‌گردد. بخش اصلی درآمد‌های شرکت مربوط به کارمزد معاملات در بورس کالا بوده که به مبلغ ۲٫۵۳۹ میلیارد ریال شناسایی‌شده است. این درآمد ۹۵ درصد بیشتر از سال ۹۸ است.

درآمد‌های سرمایه‌گذاری محقق شده شرکت در سال قبل به ۱٫۱۰۲ میلیارد ریال رسیده که ۱۱۲ درصد بیشتر از سال ۹۸ است. درآمد سرمایه‌گذاری‌ها شامل ۶۵۰ میلیارد ریال سود سپرده بانکی و یونیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همچنین ۴۳۹ میلیارد ریال سود فروش سهام است.

در نمودار زیر روند درآمدزایی و سودآوری شرکت بورس کالای ایران را در ۴ فصل سپری‌شده مشاهده می‌نماییم و شاهد ثبات نسبی سود عملیاتی شرکت در فصل‌های گذشته هستیم و این شرکت به‌طور متوسط در ۳ فصل گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال سود عملیاتی محقق کرده است.

صورت سود و زیان بورس کالا+بورس نیوز

بخش مهمی از سود سرمایه‌گذاری‌ها در ۳‌ماهه دوم سال محقق شده و علت بالاتر بودن سود خالص فصل تابستان نسبت به سایر فصول به همین دلیل است.


  • بیشتر بخوانید:

فروش ۲۰۰ هزار تن کنسانتره آهن چادرملو در بورس کالا

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر امور بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت:

فروش ۲۰۰ هزار تن کنسانتره آهن چادرملو در بورس کالا

۳ مزیت دوقلوهای سنگ‌آهنی در بورس‌کالا
دبیر انجمن سنگ آهن ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

۳ مزیت دوقلوهای سنگ‌آهنی در بورس‌کالا

عرضه ۳.۰۰۰ تن پلی اتیلن سنگین در بورس کالا
افت ۱ درصدی نرخ فروش پلی اتیلن سنگین پتروشیمی امیرکبیر در بورس کالا؛

عرضه ۳.۰۰۰ تن پلی اتیلن سنگین در بورس کالا

ارسال نظر