بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
افزایش نرخ‌های فروش و تعدیل مثبت ۶۹ درصدی سود خالص؛

"دابور" و ادامه صف فروش ۷۵ روزه

داروسازی ابوریحان، با تکیه‌بر افزایش مقادیر و همچنین نرخ‌های فروش محصولات خود، موفق به ثبت افزایش چشمگیر سودآوری و بیش از ۶۹ درصدی خود گردیده است.
کد خبر : ۲۳۹۹۷۵

داروسازی ابوریحان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که ادامه‌دار شدن صف‌های سنگین فروش در شرکت‌های کوچک و بعضاً شرکت‌های بزرگ به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های فعالان و سهامداران در روز‌ها و ماه‌های اخیر مبدل گردیده، صف فروش در نماد دابور نیز منجر به عصبانیت و سراسیمگی سهامدارانش شده به‌گونه‌ای که در روز معاملاتی گذشته حتی ۱ سهم از این شرکت در ۵/۳ ساعت معاملاتی نیز معامله نشد.

بر اساس گزارش حسابرسی نشده سال مالی ۱۳۹۹ داروسازی ابوریحان، با تکیه‌بر افزایش مقادیر و همچنین نرخ‌های فروش محصولات خود، موفق به ثبت افزایش چشمگیر سودآوری و بیش از ۶۹ درصدی خود گردیده است.

عملکرد سالانه دابور+بورس نیوز

بر اساس این گزارش افزایش در حدود ۲۴۲.۰۰۰ هزار عددی انواع محصولات و نیز ۲.۳۱۸ میلیارد ریالی مبالغ فروش در مقایسه با سال گذشته از اصلی‌ترین دلایل تعدیل مثبت بااهمیت سودآوری این شرکت در این مدت است.

از نکات قابل‌توجه صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال ۱۳۹۹ این شرکت در مقایسه با عملکرد سال قبل، افزایش چشمگیر و در حدود ۳۲۱ میلیون عددی فروش انواع قرص و کپسول هست که این موضوع منجر به افزایش حاشیه سود ناخالص و عملیاتی این شرکت نیز بوده است.

حاشیه سود ناخالص بالای گروه قرص و کپسول داخلی که منجر به شناسایی سود ناخالص ۱.۷۰۰ میلیارد ریالی در این گروه گردیده در کنار تثبیت مقادیر فروش گروه آمپول و شیاف داخلی با سوده‌ای ناخالص ۵۹۴ و ۶۲۹ میلیارد ریالی از اصلی‌ترین دلایل رشد سودآوری این شرکت در سال ۱۳۹۹ است


  • بیشتر بخوانید:

سیر نزولی فروش محصولات "دابور"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر