بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
کد خبر : ۲۴۰۰۵۷

 

 دخالت ناپذیری بازار

ساختار ارزهای دیجیتال به گونه‌ای است که هیچ نهاد بالادستی امکان دستکاری در قوانین و مقررات آن را ندارد و برای فعالیت آزاد در آن، فعالینش لازم نیست هر روز با ارسال نامه و خواهش و تمنا دست به دامان مدیران و رئیسان باشند.

 

 دست انداز نداشتن

در این بازار نه دامنه نوسانی وجود دارد؛ نه حجم مبنا و نه حتی تعطیلی؛ این بازار ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته در اختیار معامله‌گران قرار دارد!

 

 کسب سود در هر شرایطی

دوطرفه بودن این بازار باعث شده است تا فعالان آن چه در دوران رشد و چه در دوران رکود و حتی ریزش بتوانند با استفاده از دانش تحلیلی خود کسب منفعت کرده و به همین دلیل خروج نقدینگی خاصی را در آن شاهد نباشیم.

 

اهرم برای ریسک‌پذیران

وجود اهرم معاملاتی برای ماجراجویان از جذابیت خاصی برخوردار است؛ اخیراً در این بازار تنوع اهرم‌های معاملاتی منجر به گردش معاملات بالا و جلب توجه سرمایه‌گذاران شده است.

 

توسعه و نوآوری‌های خیره‌کننده و پیوسته

پویایی و زنده بودن بازارهای مالی به گسترش ابزارها و تنوع موقعیت‌های معاملاتی بستگی دارد که در این مورد نیز بازار ارزهای دیجیتال به واسه تکنولوژی محور بودن، روز به روز شاهد ابزارها و تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته است که توجه سرمایه‌گذاران را به سمت خود جلب می‌کند.

 

جمع بندی:

 

با نگاهی گذرا به مزایای یادشده متوجه می‌شویم که نبود هر ۵ مورد بالا در بازار سرمایه کشور منجر تسریع کوچ سرمایه‌ از بازاری تولید محور مانند بورس به بازاری نوظهور مانند ارزهای دیجیتال شده است و قصور مسئولان مربوطه با عدم فراهم سازی شرایط مطلوب برای سرمایه‌گذاران در این امر نابخشودنیست!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
بی لیاقتی مسولین بورس و طمع بی حد حقوقی ها باعث این امر گردید