بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
یک هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان، به این صندوق‌ها واریز شد؛

"۳۳۲همت" ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت

این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت پرداخته‌شده است.
کد خبر : ۲۴۰۰۸۷

ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت ۳۳۲ همت را رد کرد

به گزارش بورس‌نیوز، ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در پایان روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۳۳۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان رسید.

در این هفته شاهد جذب سرمایه‌های جدید به ارزش ۱ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان در این صندوق‌ها بودیم. متوسط بازدهی یک‌ساله این صندوق‌ها در ادامه روند کاهشی خود به ۲۲.۷ درصد رسیده است.

پس از ارائه جدول زیر که بر اساس میزان بازدهی سالیانه صندوق‌های درآمد ثابت ارائه‌شده، موارد اصلی به‌صورت جداگانه توضیح داده‌شده است:

ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت ۳۳۲ همت را رد کردارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت ۳۳۲ همت را رد کردارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت ۳۳۲ همت را رد کرد

نگاهی به ارزش کل صندوق‌ها

ارزش کل صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته منتهی به ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۳۳۲ هزار و ۲۶۱ میلیارد تومان رسیده است.

دو صندوق گنجینه زرین‌شهر و لوتوس پارسیان به ترتیب با ۳۹.۶۰۰ و ۳۴.۳۰۰ میلیارد تومان، پرارزش‌ترین صندوق‌های با درآمد ثابت محسوب می‌گردند. همچنین دو صندوق توسعه سرمایه نیکی و پیشگامان سرمایه نوآفرین به ترتیب با ۲۶.۵ و ۵۰ میلیارد تومان، جزو کم‌ارزش‌ترین صندوق‌های بادرآمد ثابت محسوب می‌گردند.

ارزیابی روند بازدهی ماهانه صندوق‌ها

متوسط بازدهی یک‌ماهه صندوق‌های با درآمد ثابت به ۱.۳ درصد رسید.

بهترین عملکرد ماهیانه را دو صندوق قابل معامله توازن معیار و پاداش سهامداری توسعه یکم به ترتیب با ۲.۶ و ۱.۹۵ درصد بازدهی محقق کرد.

در ماه قبل و از ۷۵ صندوق موردبررسی، ۵ صندوق بازدهی منفی را محقق نمودند. صندوق پیشگامان سرمایه نوآفرین با ۱.۷ درصد بازدهی منفی و صندوق صبای هدف با ۱.۲ درصد بازدهی منفی، ضعیف‌ترین عملکرد‌های یک‌ماهه صندوق‌های بادرآمد ثابت را داشته‌اند.

بازدهی فصلی صندوق‌ها

متوسط بازدهی سه‌ماهه این صندوق‌ها به ۴.۳ درصد رسیده که صندوق توازن معیار با ۵.۵ درصد بازدهی مثبت بهترین عملکرد و صندوق صبای هدف با ۱.۲ درصد بازدهی منفی، بدترین عملکرد سه‌ماهه را داشته است.

ارزیابی عملکرد سالانه صندوق‌ها بررسی شد

در یک سال گذشته، متوسط بازدهی صندوق‌های بادرآمد ثابت در ادامه روند کاهشی خود به کمتر از ۲۳ درصد و معادل ۲.۷ درصد محقق شده است.

دو صندوق پارند پایدار سپهر و پاداش سرمایه به‌گزین به ترتیب با ۳۶.۵ و ۳۵.۶ درصد، بهترین عملکرد را در یک سال گذشته داشته‌اند. دو صندوق بانک کشاورزی و صبای هدف نیز به ترتیب با ۱۶.۹ و ۱۷.۲ درصد بازدهی، ضعیف‌ترین عملکرد یک‌ساله را داشته‌اند.

در هفته قبل شاهد جذب سرمایه به ارزش ۱۴.۴۴۷ میلیارد ریال در صندوق‌های بادرآمد ثابت بودیم. از ۷۵ صندوق موردبررسی، ۴۵ صندوق با خروج سرمایه و ۳۰ صندوق نیز با جذب سرمایه همراه بودند.

صندوق‌های لوتوس پارسیان و گنجینه زرین‌شهر به ترتیب با ۹.۵۲۴ و ۳.۰۰۷ میلیارد ریال، بیشترین جذب سرمایه و دو صندوق توسعه صادرات آرمانی و کارگزاری بانک ملی نیز به ترتیب با ۲.۶۰۰ و ۲.۴۰۰ میلیارد ریال خروج سرمایه، بیشترین ابطال واحد‌های سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده‌اند.


  • بیشتر بخوانید: 

ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت به مرز ۳۳۰ همت رسید

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت به مرز ۳۳۰ همت رسید
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت به مرز ۳۳۰ همت رسید

کاهش ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۳۲۳ هزار میلیارد تومان
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت (هفته پایانی فروردین ۱۴۰۰)

کاهش ارزش صندوق‌های بادرآمد ثابت به ۳۲۳ هزار میلیارد تومان

سوددهی ماهانه این صندوق سرمایه‌گذاری
شرکت سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت توازن معیار اعلام کرد؛

سوددهی ماهانه این صندوق سرمایه‌گذاری

سهامداران در گِل مانده، لابلای خوش و بش ها گم شدند...
نگاهی به صحبت‌های شب‌گذشته رئیس سازمان بورس؛

سهامداران در گِل مانده، لابلای خوش و بش ها گم شدند...

ارسال نظر