بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام (هفته دوم اردیبهشت ۱۴۰۰)

بازدهی سالیانه ۶ صندوق منفی شد!

بازدهی سالیانه ۶ صندوق منفی شد!
در هفته قبل بازدهی تمامی صندوق‌های سهامی منفی بود و ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی را دو صندوق مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی و مشترک یکم آبان به ترتیب با -۴.۸ و -۴.۷ درصد بازدهی ثبت کرده‌اند.
کد خبر : ۲۴۰۰۸۹

بازدهی سالیانه ۶ صندوق منفی شد!

به گزارش بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته‌شده است؛ اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۲۸۲ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال رسید تا برای سومین هفته پیاپی ارزش این صندوق‌ها در مرز کمتر از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال باقی بماند.

در این هفته شاهد خروج مبلغی در حدود ۸۹۶ میلیارد ریال از این صندوق‌ها بودیم. به‌این‌ترتیب شاهد کاهش روند خروج سرمایه از صندوق‌های سهامی هستیم. نکته مهم در این هفته، افت بازدهی سالیانه صندوق‌های سهامی است که منجر به منفی شدن بازدهی ۶ صندوق سهامی در بازه یک‌ساله شده است.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب‌شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق‌ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

بازدهی سالیانه ۶ صندوق منفی شد!بازدهی سالیانه ۶ صندوق منفی شد!بازدهی سالیانه ۶ صندوق منفی شد!بازدهی سالیانه ۶ صندوق منفی شد!

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه امسال به ۲۸۲ هزار و ۶۶۸ میلیارد ریال رسید و متوسط ارزش ۶۸ صندوق موردبررسی به ۴.۱۵۶ میلیارد ریال بالغ شد.

متوسط بازدهی هفته قبل صندوق‌های سهامی به منفی ۲.۷ درصد رسید تا همچون هفته‌های اخیر، در این هفته نیز شاهد بازدهی منفی صندوق‌های سهامی بودیم. شاخص کل نیز در این هفته بازدهی منفی ۲.۹ درصدی را محقق کرد.

در هفته قبل بازدهی تمامی صندوق‌های سهامی منفی بود و ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی را دو صندوق مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی و مشترک یکم آبان به ترتیب با -۴.۸ و -۴.۷ درصد بازدهی ثبت کرده‌اند.

در یک ماه منتهی به پایان ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، متوسط بازدهی صندوق‌های سهامی به ۷.۸ درصد بازدهی منفی رسید. ضعیف‌ترین عملکرد ماهیانه را دو صندوق توسعه صادرات و ارزش کاوان آینده به ترتیب با ۱۳.۴ و ۱۲.۳ درصد بازدهی منفی محقق نمودند. در یک ماه قبل، بازدهی تمامی صندوق‌های سهامی منفی بود.
متوسط بازدهی سه‌ماهه صندوق‌های سهامی معادل ۱.۳ درصد منفی بود.

در یک سال منتهی به پایان ۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری، متوسط بازدهی صندوق‌های سهامی به ۱۹.۸ درصد رسیده است. این در حالی است که متوسط بازدهی بازار بر اساس دو معیار شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن به ترتیب معادل ۲۲ و ۳۵ درصد بوده است. از ۶۸ صندوق موردبررسی، بازدهی ۶ صندوق منفی شده است و همچنین بازدهی ۳۵ صندوق و بیش از ۵۰ درصد آن‌ها کمتر از ۲۰ درصد بوده است. بازدهی تنها ۴ صندوق بیش از ۵۰ درصد بوده است.

بهترین عملکرد سالیانه را دو صندوق آسمان آرمانی سهام و توسعه اندوخته آینده به ترتیب با ۶۹.۲ و ۵۴ درصد بازدهی مثبت محقق نموده‌اند.

ضعیف‌ترین عملکرد سالیانه را نیز دو صندوق یکم سامان و ایساتیس پویای یزد به ترتیب با ۱۵.۲ و ۱۱.۷ درصد بازدهی منفی داشته‌اند.

در هفته قبل، شاهد خروج ۸۹۶ میلیارد ریال سرمایه از صندوق‌های سهامی بودیم. بیشترین خروج منابع مالی از صندوق‌های معیار و ثروت آفرین تمدن به ترتیب با ۱۹۱ و ۱۲۴ میلیارد ریال خروج سرمایه به خود اختصاص داده‌اند. بیشترین جذب سرمایه نیز در دو صندوق پویا و کاریزما به ترتیب با ۲۲۸ و ۷۵ میلیارد ریال جذب سرمایه به خود اختصاص دادند.


  • بیشتر بخوانید: 

دهن کجی بورس به مصوبه‌های کاغذی

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازگشت بورس به مدار ریزش؛

دهن کجی بورس به مصوبه‌های کاغذی

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام (هفته اول اردیبهشت ۱۴۰۰)

تشدید روند خروج منابع مالی از صندوق‌های سهامی

خروج ۲۹۳ میلیارد تومان منابع مالی دیگر از صندوق‌های سهامی
بازدهی یک ساله صندوق‌ها به کمتر از ۶۶ درصد رسید

خروج ۲۹۳ میلیارد تومان منابع مالی دیگر از صندوق‌های سهامی

ارسال نظر