بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
چه کسی باید به داد سهامداران این دارویی می‌رسد؛

"داسوه " و سودی که صف فروش این نماد را تضمین می‌کند

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال ۱۳۹۹ این شرکت در مقایسه با عملکرد سال گذشته، شناسایی درآمد غیر عملیاتی ۱۷۴ میلیارد ریالی ناشی از فروش دارایی ثابت بوده است.
کد خبر : ۲۴۰۱۲۸

خواندن ۲ دقیقه

داروسازی اسوه+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در شرایطی که ادامه‌دار شدن صف‌های سنگین فروش در شرکت‌های کوچک و بعضا شرکت‌های بزرگ به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های فعالان و سهامداران در روز‌ها و ماه‌های اخیر مبدل شده، صف فروش در نماد "داسوه" نیز منجر به عصبانیت سهامدارانش شده به گونه‌ای که در روز معاملاتی شاهد معاملاتی کمتر از ۵۰۰ عدد سهمی در این نماد هستیم.

گزارش حسابرسی نشده داسوه+بورس نیوز

براساس گزارش حسابرسی نشده سال مالی ۱۳۹۹ داروسازی اسوه، با تکیه بر افزایش مقادیر نامحسوس و تنها ۳ درصدی مقادیر فروش و همچنین افزایش نرخ‌های فروش محصولات خود، موفق به ثبت افزایش تنها ۲۲ درصدی مبالغ فروش در مقایسه با سال مالی گذشته شده است.

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال ۱۳۹۹ این شرکت در مقایسه با عملکرد سال گذشته، شناسایی درآمد غیر عملیاتی ۱۷۴ میلیارد ریالی ناشی از فروش دارایی ثابت بوده که اگر این درآمد به همراه افزایش در حدود ۶۰ میلیارد ریالی سود سهام شرکت‌های زیر مجموعه نبود، شاهد عدم رشد سودآوری این شرکت در سال گذشته در مقایسه با سال ۱۳۹۸ بودیم.

حاشیه سود ناخالص بالای گروه قرص و کپسول داخلی که منجر به شناسایی سود ناخالص ۱.۶۹۰ میلیارد ریالی در این گروه شده در کنار تثبیت مقادیر فروش گروه آمپول و سرم داخلی از اصلی‌ترین آیتم‌های سودآوری این شرکت در سال ۱۳۹۹ است.

بورس‌نیوز، رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "داسوه"، آمادگی درج "شرکت پاسخ داروسازی اسوه "را دارد.


  • بیشتر بخوانید:

انعقاد قرارداد مشارکت "داسوه" برای تولید واکسن

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳
بنده همیشه به دوستان گفته ام که سهامداری در ایران بزرگترین اشتباه است علت آنهم عدم شفافیت و صداقت در صورتهای مالی شرکتها است. چرا که به عینه دیده ام که شرکتها برای فرار مالیاتی و همچنین کاهش سود پرداختی به سهامداران، سودهای خود را یک پنجم تا یک دهم سود های واقعی ابراز می کنند و متاسفانه حسابرسان قسم خورده هم بر این دزدی ها و فساد صحه می گذارند و اغلب خود حسایرسان یا ممیزهای مالیاتی هم صاحبان شرکتها را به این دزدی تشویق می کنند. و راهکار نشان می دهند.