بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
عدم نقدشوندگی اصلی‌ترین دغدغه سهامداران؛

"دارو" و تعدیل سودآوری ۲۴ درصدی در سال ۱۳۹۹

رشد مقادیر و نرخ‌های فروش محصولات در سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۸، مهمترین عامل رشد چشمگیر سودآوری کارخانجات داروپخش بوده است.
کد خبر : ۲۴۰۱۳۲

خواندن ۲ دقیقه

شرکت کارخانجات داروپخش+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، متاسفانه عدم نقدشوندگی و کاهش مفرط تقاضا و سرمایه‌گذار در گروه‌های کوچک نظیر گروه تولید دارو از اصلی‌ترین دغدغه‌های این روز‌های سهامداران و سرمایه‌گذاران محتمل سهام شرکت‌های این گروه است.

گزارش عملکرد دارو+بورس نیوز

سهامداران شرکت کارخانجات داروپخش نیز علیرغم اعلام تعدیل مثبت ۲۴ درصدی و رشد سودآوری در سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با سال گذشته، همچنان از عدم وجود تقاضا و صف فروش رنج می‌برند.

رشد مقادیر و نرخ‌های فروش محصولات در سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۸، مهمترین عامل رشد چشمگیر سودآوری کارخانجات داروپخش بوده است.

مقادیر فروش دارو+بورس نیوز

بی‌شک یکی از موثرترین عوامل افزایش مقادیر و مبالغ فروش این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ را می‌توان به افزایش در حدود ۲۳۲.۰۰۰ عددی فروش قرص داخلی مرتبط دانست که این موضوع منجر به رشد بیش از ۹۷۰ میلیارد ریالی فروش این محصول در این مدت هم شده است.

همانگونه که در جدول نیز مشاهده می‌شود، افزایش محسوس مقادیر فروش داخلی این شرکت به همراه رشد چشمگیر نرخ‌های فروش از جمله عوامل تاثیرگذار بر رشد درآمد‌های این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ بوده است.

در نهایت تحقق بیش از ۲.۷۳۰ میلیارد ریال سود خالص و ثبت رشدی ۲۴ درصدی در صورت‌های مالی حسابرسی نشده سالانه این شرکت نتوانست رشد جذابی را نصیب سهامدارانش کند.

بورس‌نیوز، رسانه تخصصی بازارسرمایه در راستای شفافیت هرچه بیشتر و روشن‌شدن مسیر سرمایه‌گذاری سهامداران "دارو"، آمادگی درج پاسخ "شرکت کارخانجات داروپخش" را دارد.


  • بیشتر بخوانید:

بهای تمام شده محصولات "دشیمی" با ارز دولتی

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر