بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
ارزش بیت کوین شاید یک دلار شود
سردبیر کوین دسک بیتکوین را یک دارایی فوق العاده جذاب برای نگهداری دانست.
کد خبر : ۲۴۰۱۷۵

خواندن ۲ دقیقه

ارزش بیت کوین+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سردبیر کوین دسک، بیت کوین را یک دارایی فوق العاده جذاب برای نگهداری دانست که یک روز به ارزش یک میلیون دلار می‌رسد.


وی افزود: هلوینگ بعدی در سال ۲۰۲۴ اتفاق می‌افتد و در آن زمان یک جهش قیمتی بسیار بزرگ در بیت کوین خواهیم داشت. (هلوینگ به یکی از شروط برنامه نویسی شده بیتکوین اشاره دارد که طی آن هر چهار سال یکبار پاداش استخراج بیت کوین نصف مقدار قبل می‌شود و این میزان فعلا ۶.۲۵ واحد بیت کوین است.)

ارزش بازار بیت کوین به عنوان بزرگ‌ترین ارز دیجیتالی جهان در حال حاضر چیزی در حدود یک تریلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل تقریبا دو برابر شده است. ارزش بازار بیت کوین بیشتر از ارزش بازار شرکت‌های مشهوری همچون فیس بوک، تسلا و علی بابا است.

بسیاری از همین شرکت‌های بزرگ وارد بازار بیتکوین شده اند و همین شرکت تسلا حدود ۲.۵ میلیارد دلار بیتکوین در اختیار دارد. بانک‌های بزرگ نیز همچون جی پی مورگان و گلدمن ساکس با الهام گرفتن از رمزارز‌ها به دنبال توسعه رمزارز‌های مخصوص به خود هستند.

با این حال برخی از منتقدان رمزارز‌ها هنوز معتقدند که ارز‌های دیجیتالی یک حباب بزرگ هستند. مایک نووگراتس، سرمایه گذار مشهور پیشتر ارز‌های دیجیتالی را یک بازی پانزی دانسته بود که پایان خوشی در انتظار آن‌ها و سرمایه گذارانشان نخواهد بود.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر