بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
دلار و سرمایه‌گذاران یک‌شبه در "بازارسرمایه"؛

سه‌قفل شدن «سود» و «صف‌های فروش» بورس

نیاز به نقدینگی سرمایه‌گذاران با هدف کوتاه‌مدت در بورس، باعث شده تا این افراد به هر قیمتی به دنبال فروش و «سود روزانه» باشند چراکه بازار دیگر «سود روزانه» نداشته و در همه قیمت‌ها فروشنده وجود دارد.
کد خبر : ۲۴۰۲۰۰

للل

به گزارش بورس نیوز، در هفته جاری علی رغم پیش بینی‌ها مبنی بر رشد کوتاه مدت و اندک بازار سرمایه بواسطه مصوبه سران قوا، اما شاخص مجدد در مسیر اُفت قرار گرفت و به آرامی در حال نزدیک شدن به شاخص یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد است و احتمال اینکه از این عدد نیز عبور کند وجود دارد هر چند طی ماه‌های اخیر شاخص یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد سد محکمی در مقابل ریزش بود و مانع بیشتر اُفت بازار شده است و اگر این حمایت از دست برود می‌تواند وضعیت بورس را بیشتر از گذشته بغرنج کرده و به کاهش بیشتر قیمت بیانجامد.

این روز‌ها اُفت و خیز نرخ دلار به بواسطه خبر‌های برجامی نیز مزید بر علت شده تا بورس نتواند به وضعیت خود سروسامان بدهد و فعالان این بازار همچنان نظاره گر هستند تا در فرصت مناسب بتوانند تصمیم گیری کنند.

اما اینکه چرا بازار کماکان بدون واکنش مثبت به اتفاقات در حالی سپری کردن روند منفی است به ابهامات موجود در اقتصاد کشور مرتبط است.

نبود «سود روزانه» و فرار سرمایه‌گذاران یک‌شبه 

علی خوانپایه در این باره به بورس نیوز گفت: ابهامات زیاد، موجب عدم واکنش مثبت بازار به خبر‌های خوب شده چراکه انتخابات، نرخ دلار و مذاکرات برجام از جمله ابهامات مهمی بوده که بازار با آن روبه‌رو است و از طرفی، نیاز برخی افراد به نقدینگی و حضور در بازار‌های دیگر از جمله رمزارز‌ها موجب شده سرمایه‌گذارانی که با هدف کوتاه‌مدت به بورس آمده‌اند، به هر قیمتی به دنبال فروش باشند و به دنبال «سود روزانه» بروند، به دلیل اینکه بازار سود روزانه نداشته و در همه قیمت‌ها فروشنده وجود دارد.

وقتی آتش دلار دیگر دست بورس را نسوزاند!

علی یوسفیان دیگر کارشناس بازار سرمایه نیز درباره تاثیر نرخ دلار بر بازار به بورس نیوز گفت: به نظر تحولی جدی در روند بازار سهام متأثر از بالا و پایین شدن قیمت دلار روی نخواهد داد و در چند ماه گذشته دلار افت‌وخیز زیادی داشته، اما تأثیر زیادی بر تحولات بورس نگذاشته است.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: عملاً بازار سرمایه کمترین تأثیر را طی مدت اخیر از تغییرات بیرونی و غیر معاملاتی گرفته است البته یک‌بار دلار به‌صورت شوک کاهش یافت و همه را غافلگیر کرد و بورس را به‌شدت پایین کشید، اما به نظرم کاهش این روز‌های نرخ ارز، شوک غافلگیرکننده‌ای به بازار وارد نکند و بازار رکود خود را ادامه دهد.


  • بیشتر بخوانید:

سهامداران بی‌اعتماد، در انتظار اعتمادسازی تابلو

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کاهش نرخ ارز به نفع اقتصاد کشور است، اگر...
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

کاهش نرخ ارز به نفع اقتصاد کشور است، اگر...

سهامداران بی‌اعتماد، در انتظار اعتمادسازی تابلو
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سهامداران بی‌اعتماد، در انتظار اعتمادسازی تابلو

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"افت نرخ سهم‌ها"، نسخه درمان یا چای‌نبات!

دلیل خروج
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

دلیل خروج "نقدینگی" مهم‌تر از "مقصد"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
فاتحه بورس تیرماه سال 1399 خونده شده..... بوی تعفن جسد گندیده اش کل ایران که چه عرض کنم کل دنیا رو گرفته.... حماقت محضه باور کنیم که به این زودیها حال و روز بورس بهتر میشه.....!!!! مگه اینکه باور کنیم مرده ای یهو زنده بشه... که محاله.... فاتحه مع الصلوات....
ننگ و مرگ و نفرین بر مسئولین و مقاماتی که از اعتماد مردم سوء استفاده کردند. الهی به خاک سیاه بشینن.