بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

چینش اوردر "ترس" به قصد مفت‌خری

چینش اوردر
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار با چینش اوردر درست رو به بالا حرکت خواهد کرد، گفت: تمام اوردر‌هایی که گذاشته می‌شود اوردر ترس است با این روش نمی‌توان بازار را بالا برد.
کد خبر : ۲۴۰۲۷۷

اوردرهای

هومن عمیدی در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: مشکل بازار منابع مالی نیست بلکه مشکل اعتماد است زمانی می‌توان بی اعتمادی را برطرف کرد که عزمی برای بالا بردن بازار وجود داشته باشد.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار با چینش اوردر درست رو به بالا حرکت خواهد کرد، افزود: تمام اوردر‌هایی که گذاشته می‌شود اوردر ترس است با این روش نمی‌توان بازار را بالا برد.

وی گفت: زمانی که هر روز بازارگردان، سهمی را در منفی خرید می‌کند، سهامدار به این نتیجه می‌رسد که فردا سهم منفی است بنابراین در صف فروش قرار می‌گیرد تا در روز آینده ارزانتر نفروشد، از طرف دیگر سهامداری که به فکر خرید است با این نوع بازارگردانی به این نتیجه می‌رسد که می‌تواند در روز بعد سهم را ارزانتر بخرد بنابراین اقدام به خرید نمی‌کند و تا زمانی که بازارگردان روی قیمت منفی خرید می‌کند سهام پایین خواهد آمد و بازار فروشنده است.

عمیدی بیان کرد: تمام بازارگردان‌ها ابتدا اجازه می‌دهند صف فروش شکل گیرد سپس اقدام به جمع آوری می‌کنند یا اوردر منفی می‌گذارند، این روش غلط است باید در نقطه ای، کف سهم‌ها را بست تا بازار به سمت بالا حرکت و فروشندگان جا بمانند و در مقابل خریداران نیز برای خرید اشتیاق بیشتری پیدا کنند، این روند  حمایت از بازار است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه از مردادماه حداقل ۵۰ درصد ریزش داشته است این در حالی است که حقوقی‌ها همه تارگت ۸۵۰ هزار واحدی می‌دهند، خاطرنشان کرد: حقوقی‌ها به دنبال بزخری سهام هستند و معتقدند سهام را می‌توان بیشتر پایین آورد به همین دلیل بازارساز‌ها سهام را بر روی منفی می‌خرند تا به راحتی بتوانند قیمت سهام را پایین آورده و آن را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه زمانی که بازارگردان سهام را در منفی می‌خرد اصلا نباید به دامنه نوسان نگاه کرد، گفت: با این نوع بازارگردانی تغییر دادن دامنه نوسان مهم نیست بلکه باید بازارگردانی‌ها را درست کرد تا سهام را روی مثبت بخرد.

عمیدی با بیان اینکه تمایلی به مثبت شدن بازار وجود ندارد تاکید کرد: اگر تمایل وجود داشته باشد به راحتی می توان ۱۰ سهم برتر را برای چند روز روی مثبت بازارگردانی کنند صف‌های فروش جمع می‌شود.


بیشتر بخوانید:

همان همیشگی، دامنه نوسان ۵±

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
آی کیشی بتر دئدین آغزین آغرئماسین بخدا جان مطلب را ادا کردید دامنه نوسان متقارن و نا متقارن همش حرف مفته وقتی در عمل میبینیم به قول کارشناس محترم هم بازار گردان وهم حقوقی سهم در منفی کامل اقدام به خرید میکنه در مثبت میفروشه پیامش به سهامدار خرد فروشنده ویا خریدار چیه؟؟؟؟! جز اینه به خریدار میگه فعلا دست نگه دار وقتی خریدار کنار میکشه خودکار هر روز با منفی شدن سهم با ایجاد هیجان کاذب در سمت فروش صف های فروش هیجانی ایجاد میشه واین نتیجه سوء مدیریت در بورسه. تنها راه برون رفت بورس اینه که سازمان برا چند روز (یک هفته) یا کمترو بیشتر در کل بازار دامنه نوسان را نامحدود کنه به شرطی که در طول مدت نظر پایانی سهام اصلا تغییر نکنه و بعد از یک هفته به روال عادی برگرده فقط در این صورت هست فروشنده به هر قیمت که قصد فروش سهمو داره به مقصود میرسه و خریدارن هم به قیمت دلخواه خود سهم میخرند و بازار هم فاکتور نقد شوندگیشو بدست میاره. ولی کو گوش شنوا؟ هر چند چندین بار گفتیمو نوشتیم انگار مدیران بورس مرد حرفند نه مرد عمل
سیامک
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
متاسفانه بازارگردان و حقوقی های بزرگ هنوز متوجه نشده اند که در این بازی یکطرف سهامدار حقیقی است که بدون وجود او حقوقی ها و بازارگردان ها سود و بهره ای از این بازی نخواهند برد ولی متاسفانه فرهنگ خودبینی و تمامیت خواهی به تمام سطوح جامعه رسوخ کرده و الان با فراری دادن سهامداران حقیقی به سمت بازارهای مالی دیگر مانند ارزهای دیجیتال ، بازارگردان های نااهل و حقوقی های نادان ، در حال بریدن شاخه زیر پای خودشان هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
خوب نابغه، وقتی اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان واقعی بازار سرمایه گفتند محدودیت دامنه نوسان باید حذف بشه واسه همین بود که صفهای فروش صد ملیونی تشکیل نشه تا هیچ تنابنده ای جرات نکنه حتی در صورت ارزنده بودن هم نزدیک این سهم بشه. این بازارگردانهای دوزاری هم محصول تیم مدیریتی قبلی بود و فقط به فکر نوسانگیری به اسم بازازگردانی هستند.
اسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
سهام ومعلم اصلا حجم نمیخوره،اصلا نه بازیگر نه حقوقی هیچ تحرکی نشون نمیده. درعوض سهم بپاس همیشه متعادل، دم حقوقی بپاس گرم،لعنت به حقوقی ومعلم
شمس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
حقوقی ها وبازار گردانها همان خودی ها هستند. هدف آنها چاپیدن سهام هست از جیب سهامداران خرده پا .آنها همه چیزرا مال خودمی دانند وسهمی برای شرکاء قائل نیستند ،چون شرکاء یتیم هستند وبی صاحب..بورس را درعرض یکهفته میشود سروسامان داد اگر دست مافیاها قطع شود نه اینکه قطع کنند چون اراده ای برای قطع دست مافیاها وجودندارد زیرا همه ی تصمیمات را مافیاها می‌گیرند.