بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
خبری که موجب ریزش رمزارز‌ها شد
ما نگران اثرات روزافزون استفاده از سوخت‌های فسیلی به ویژه ذغال‌سنگ که بدترین نوع آلایندگی را دارد، برای استخراج و تراکنش‌های بیت‌کوینی هستیم.
کد خبر : ۲۴۰۵۱۰

خبری که موجب ریزش رمزارز‌ها شد

به گزارش بورس‌نیوز، ظاهرا ماجرای توئیت‌های گاه‌وبیگاه مدیرعامل تسلا درباره رمزارز‌ها پایانی ندارد.

ایلان ماسک ساعاتی پیش در یک توئیت از توقف فروش خودرو با بیت‌کوین به دلیل پیامد‌های محیط‌زیستی خبر داد و این توئیت موجب افت شدید قیمت بیت‌کوین از ۵۷ هزار دلار به ۴۶ هزار دلار شد. بیت‌کوین هم‌اکنون با قیمت حدود ۵۰ هزار دلار معامله می‌شود.

متن توئیت ایلان ماسک:

«تسلا فروش خودرو با بیت‌کوین را به حالت تعلیق درآورده است. ما نگران اثرات روزافزون استفاده از سوخت‌های فسیلی به ویژه زغال‌سنگ که بدترین نوع آلایندگی را دارد، برای استخراج و تراکنش‌های بیت‌کوینی هستیم.

رمزارز از جنبه‌های زیادی، ایده خوبی است و ما بر این باوریم که آینده درخشانی دارد. اما این نمی‌تواند هزینه زیادی برای محیط‌زیست به همراه داشته باشد.

تسلا قرار نیست هیچ بیت‌کوینی را بفروشد و به محض اینکه استخراج این رمزارز به سطح پایدارتری از انرژی رسید، از آن برای تراکنش‌ها استفاده می‌کنیم. همچنین نگاهی نیز به سایر رمزارز‌هایی داریم که کمتر از یک درصد از انرژی/تراکنش بیت‌کوین را مورد استفاده قرار می‌دهند.»

وابستگی ارزش یک دارایی به یک شخص، پر ریسک بودن این دارایی را نشان می‌دهد. احتمالا بازی به این زودی‌ها تمام نخواهد شد، اما باید به شدت مراقب این بازار پر ریسک بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر