بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
برای چهارمین هفته پیاپی رخ داد؛

صندوق‌های سهامی به سقف "۳۰همت" نرسیدند

صندوق‌های سهامی به سقف
ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۲۸۵ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۲۴۰۵۲۷

صندوق‌های سهامی+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته‌شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام تا پایان روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۲۸۵ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال رسید تا برای چهارمین هفته پیاپی ارزش این صندوق‌ها در مرز کمتر از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال باقی بماند. در این هفته شاهد خروج مبلغی در حدود ۳.۰۸۰ میلیارد ریال از این صندوق‌ها بودیم.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب‌شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق‌ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

صندوق‌های سهامی+بورس نیوز

صندوق‌های سهامی+بورس نیوز

صندوق‌های سهامی+بورس نیوز

صندوق‌های سهامی+بورس نیوز

ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام در روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری به ۲۸۵ هزار و ۴۶۱ میلیارد ریال رسید. در ۶۹ صندوق موردبررسی، همچنان دو صندوق پیشرو و پیشتاز به ترتیب با ۲۳.۵۹۳ و ۱۷.۶۱۸ میلیارد ریال، پرارزش‌ترین صندوق‌های سهامی بازار هستند. متوسط ارزش هر صندوق نیز به ۴.۱۳۷ میلیارد ریال رسیده است.

متوسط بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی به ۱ درصد مثبت رسیده است. این بازدهی در بازار و بر اساس دو معیار شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن به ترتیب مثبت یک درصد و منفی یک درصد بوده، بهترین عملکرد هفتگی را دو صندوق دماسنج و تجارت شاخصی کاردان به ترتیب با ۴ و ۳.۶ درصد داشته‌اند.

ضعیف‌ترین عملکرد را نیز دو صندوق تدبیرگران فردا و سهم آشنا به ترتیب با ۴.۱ و ۱.۷ درصد بازدهی منفی داشته‌اند.

متوسط بازدهی یک‌ماهه صندوق‌های سهامی نیز به منفی ۳.۸ درصد رسیده است. ۶۶ صندوق در یک ماه گذشته بازدهی منفی و ۳ صندوق بازدهی مثبت را ثبت کرده‌اند. همچنین متوسط بازدهی سه‌ماهه این صندوق به منفی ۳.۶ درصد رسیده است.

متوسط بازدهی یک‌ساله صندوق‌های سهامی در یک سال منتهی به پایان ۲۱ اردیبهشت‌ماه امسال به ۱۴.۴ درصد رسیده تا به‌این‌ترتیب شاهد ادامه روند کاهشی بازدهی این صندوق‌ها در طی چند ماه گذشته باشیم.

بالاترین بازدهی را در یک سال گذشته دو صندوق آسمان آرمانی سهام و قابل معامله سرو سودمند مدبران به ترتیب با ۶۴.۶ و ۴۹ درصد بازدهی به خود اختصاص داده‌اند. ضعیف‌ترین بازدهی نیز مربوط به دو صندوق یکم سامان و ایساتیس پویای یزد به ترتیب با ۱۷.۲ و ۱۵.۲ درصد بازدهی منفی بوده است.

در هفته گذشته شاهد ادامه روند خروج سرمایه از صندوق‌های سهامی بوده‌ایم. در این هفته مبلغ ۳.۰۸۰ میلیارد ریال خروج سرمایه را شاهد بودیم.

بیشترین خروج سرمایه از دو صندوق پیشتاز و ثروت آفرین تمدن به ترتیب با ۶۶۷ و ۳۱۲ میلیارد ریال روی‌داده، دو صندوق افق ملت و مشترک صبا نیز با جذب ۱۰۱ و ۸۰ میلیارد ریال، بیشترین جذب سرمایه را داشته‌اند.


  • بیشتر بخوانید:

بازدهی کمتر از ۵۳ درصدی در یک سال گذشته

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازدهی یک ساله صندوق به کمتر از ۵۰ درصد رسید
نگاهی به عملکرد صندوق سهامی یکم اکسیر فارابی؛

بازدهی یک ساله صندوق به کمتر از ۵۰ درصد رسید

عملکرد ضعیف سالیانه و کسب بازدهی ۵۳ درصدی
نگاهی به عملکرد صندوق سهامی آوای سهام کیان؛

عملکرد ضعیف سالیانه و کسب بازدهی ۵۳ درصدی

نگاهی به عملکرد صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه ملی
ارزش صندوق به بیش از ۵۷۲ میلیارد تومان رسید؛

نگاهی به عملکرد صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه ملی

ارسال نظر