بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دست پر "بپاس" برای سهامداران و بیمه‌گذاران

دست پر
حق بیمه پرداختی توسط مشتریان هرسال ۵ الی ۲۵ درصد افزایش می‌یابد و به دلیل افزایش مبلغ اقساط مشتریان قدیم و همچنین صدور بیمه‌نامه‌های جدید، درآمد بیمه‌های زندگی هرساله رشد حداقل ۵۰ درصدی خواهد داشت.
کد خبر : ۲۴۰۷۲۱

دست پر

به گزارش بورس نیوز، یکی از شرکت‌های بیمه‌ای بازار که روند سودآوری مثبتی داشته، شرکت بیمه پاسارگاد با نماد "بپاس" بوده است.

در سال ۹۹، حدود ۵۷ درصد از حقبیمه‌های صادره در این شرکت بابت بیمه‌های زندگی اندوخته دار بوده که نقطه قوتی برای این شرکت محسوب می‌شود.

معصوم ضمیری مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: پرتفوی بیمه‌ای شرکت بیمه پاسارگاد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد ۵۳ درصدی داشته که البته در رشته بیمه‌نامه‌های عمر و زندگی رشد تقریبا ۵۸ درصدی ثبت کرده‌ایم.

وی افزود: روند مثبت صدور بیمه‌نامه‌های زندگی امسال هم تداوم خواهد داشت و در نظر داشته باشید که بیمه‌نامه‌های عمر و زندگی، از نوع بیمه‌های بلندمدت هستند که در پایان هرسال به سال بعد منتقل می‌شود و با توجه به فروش بیمه‌نامه‌های جدید، تعداد بیمه‌گذاران بیمه‌های عمر و زندگی هرسال بیش از سال قبل خواهد بود. ضمن اینکه طبق قراردادی که با بیمه‌گذاران منعقد می‌شود، حق بیمه پرداختی توسط مشتریان هرسال ۵ الی ۲۵ درصد افزایش می‌یابد و به دلیل افزایش مبلغ اقساط مشتریان قدیم و همچنین صدور بیمه‌نامه‌های جدید، درآمد بیمه‌های زندگی هرساله رشد حداقل ۵۰ درصدی خواهد داشت.

دست پر

مدیرعامل بیمه پاسارگاد در رابطه با دلایل اقبال این شرکت در فروش بیمه‌های زندگی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این شرکت در فروش بیمه‌های زندگی، تلاش و تجربه و برنامه‌ریزی ۱۳ ساله این شرکت در این رشته بیمه‌ای است. دومین دلیل اقبال شرکت، وابستگی بیمه پاسارگاد به یک گروه مالی معتبر بوده که در جلب اعتماد مشتریان هم اثرگذار بوده است. سومین دلیل اینکه شرکت بیمه پاسارگاد همان ۱۳ سال قبل، اقدام به برنامه‌ریزی و تربیت سازمان فروش در این رشته بیمه‌ای کرد و در حال حاضر تقریبا ۳۰ هزار نماینده فروش در این رشته بیمه‌ای داریم که در نقاط مختلف کشور مشغول انجام فعالیت و فروش بیمه‌نامه‌های زندگی هستند. دلیل چهارم، سرمایه‌گذاری منابع شرکت در مسیری مناسب و مطمئن بوده که بازدهی خوبی هم نصیب بیمه‌گذاران کرده است.

ضمیری اضافه کرد: در بیمه‌نامه‌های عمر صادرشده، حداقلی از سود برای بیمه‌گذاران تضمین می‌گردد. اما چنانچه سود سرمایه‌گذاری‌ها افزایش یابد، به بیمه‌گذاران هم‌سود بیشتری تعلق خواهد گرفت. به سبب رشد درآمد سرمایه‌گذاری‌ها، سود بیمه‌گذاران شرکت بیمه پاسارگاد در سال ۹۹ ، به ۲۲.۵ درصد رسیده که بالاتر از حداقل سود تضمین‌شده بوده و بعد از برگزاری مجمع، به ذخایر بیمه‌گذاران اضافه خواهد شد.

ضمیری در ادامه به یک خبر خوب برای سهامداران اشاره کرد و گفت: مجمع عمومی سالیانه شرکت احتمالاً در دهه دوم خردادماه برگزار خواهد شد. بلافاصله بعد از برگزاری مجمع، از محل سود سال ۹۹ افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی انجام خواهد شد. این افزایش سرمایه قبلا در مجمعی تصویب‌شده و اجرای آن اتفاق خوشایندی برای سهامداران خواهد بود. ضمن اینکه با انجام این افزایش سرمایه، توانگری مالی شرکت هم افزایش خواهد یافت. حجم پرتفوی شرکت در سال جاری احتمالاً ۵۰ درصد بالاتر از سال ۹۹ خواهد بود و با انجام این افزایش سرمایه، توانگری مالی بیمه پاسارگاد هم متناسب با حجم فعالیت‌های شرکت افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل "بپاس" در خاتمه در مورد تأثیر لغو تحریم‌ها بر همکاری‌های بین‌المللی این شرکت اظهار کرد: شرکت بیمه پاسارگاد، سهامدار عمده شرکت بیمه اتکایی ایرانیان است و فعالیت‌های بین‌المللی بیمه‌ای مجموعه از طریق بیمه اتکایی ایرانیان انجام می‌شود. فعلا تمرکز شرکت بیمه پاسارگاد بر فعالیت‌های داخلی است و معتقدم در داخل کشور، هنوز فضای زیادی برای فعالیت بیمه‌ها وجود دارد. اما در صورت لغو تحریم‌ها، اگر فرصتی برای فعالیت‌های بین‌المللی هم وجود داشته باشد، حتما به بررسی آن فرصت خواهیم پرداخت.


بیشتر بخوانید: 

"بپاس" و "پارسیان" زیر ذره‌بین/ وقتی جای مُهر بیمه باید پُر شود

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر عامل شرکت بیمه پاسارگاد در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

انفجار سرمایه در "بپاس"

ارسال نظر