بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۱
مستطيل شيشه اي تالار

تصمیمی که عوض نشد

بازار سرمایه امروز روند روز گذشته را در پیش گرفت اگرچه معاملات دیروز بورس به صورت کلی باطل اعلام شد اما با شروع معاملات امروز سرمایه گذاران همان تصمیم را اتخاذ کردند که روز قبل نسبت به انجام آن اقدام کرده بودند.
کد خبر : ۲۴۰۷۸

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 56 واحد کاهش به رقم 9656 واحد رسيد . همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 16 واحد کاهش عدد 1598 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 58واحد کاهش به رقم 11638واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 127 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز نماد اخابر با 56 واحد کاهش شاخص ، بیشترین تاثیر منفی را بر جا گذاشت و در مقابل فولاد مبارکه با 9 واحد افزایش ، بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص داشت.

بازار سرمایه امروز روند روز گذشته را در پیش گرفت اگرچه معاملات دیروز بورس به صورت کلی باطل اعلام شد اما با شروع معاملات امروز سرمایه گذاران همان تصمیم را اتخاذ کردند که روز قبل نسبت به انجام آن اقدام کرده بودند.

بر این اساس معاملات امروز نمونه بازار یک بازار منفی بود چراکه نه تنها شاخص بورس و قیمت سهام اغلب شرکتها با نوسانات منفی همراه بودند بلکه معاملات امروز از حجم بسیار کمی برخوردار بود بطوریکه در پایان تنها 59 میلیون و 563 هزار و 475 سهم مورد معامله قرار گرفتند.

بنا بر گزارش بورس نیوز با منفی شدن قیمت سهام شرکتهای بزرگ و تاثیر گذار البته به جز فولاد مبارکه دوباره نوبت به سهام شرکتهای کوچک بورس رسید تا بتوانند در بازار سرمایه عرضه اندام نمایند.

از این رو سه درصد مثبتی های امروز سهامی چون فروسیلیس ایران، فراورده های نسوز ایران، کارخانجات مخابراتی ایران و صنایع خاک چینی ایران بودند.

به اعتقاد اهالی تالار مشکل پیش آمده در نرم افزار معاملاتی جم طی روز گذشته تاثیر منفی بسزایی بر روند حرکتی بازار گذاشت و احتمال ادامه روند فوق تا پایان هفته نیز وجود دارد.

از سوی دیگر در معاملات امروز سهام فولاد مبارکه که طی روزهای اخیر خرید سنگین حتی تا 52 میلیون سهم را به خود دید طی معاملات امروز پس از معامله بیش از سه میلیون سهمی با 16 میلیون صف خرید به کار خود پایان داد.

اهالی تالار متعتقدند که ادامه روند موجود می تواند بر سهام این شرکت نیز تاثیر منفی داشته باشد.

همچنین طی معاملات امروز نماد غدیر نیز به تعادل رسید و پس از معامله بیش از 13 میلیون سهمی با اندکی تقاضای فروش در قیمت 2150 ریال بکار امروز خود پایان داد به اعتقاد اهالی تالار عبور از خط مقاومت 2170 ریال برای این سهم کمی دشوار است ولی در صورت عبور پرقدرت انتظار رقم های بالاتر تا محدود 2300 ریال وجود دارد.

از سوی دیگر امروز سهام شرکت صدرا به میزان حجم مبنا معامه شد تا شایعه جمع آوری صف فروش این شرکت در محدود 2650 ریال قوت بیشتری گیرد اهالی تالار خبر از وجود اخبار خوب و قابل توجه در شرکت صدرا می دهند که به علت برخی تصمیمات مدیریتی به بیرون از شرکت منتشر نشده است.

اما در نمادهای مخابرات و حفاری شمال همچنان شاهد صف سنگین فروش می باشیم و این صف سنگین فروش با حجم معامله کم بر این سهام دلیلی بر تصور اهالی تالار بر ادامه دار بودن این روند طی روزهای آتی دارد بطوریکه مخابرات را پایین تر از 200 تومان و حفاری را در قیمتهای 195 تا 200 تومان برای سرمایه گذاری ارزنده می دانند.

در پایان احتمال وارد شدن یک شوک مثبت و تغییر یکباره جهت بازار از دید اهالی تالار در هفته جاری بعید نیست.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر