بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ:

استخراج بیت‌کوین قانونی نیست

استخراج بیت‌کوین قانونی نیست
رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به موضوع خرید و فروش رمز ارز‌ها نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان برای انجام این معاملات باید به صرافی‌های مورد تایید و اعلام شده از سوی بانک مرکزی مراجعه کنند.
کد خبر : ۲۴۰۷۸۸

خواندن ۲ دقیقه

استخراج بیت‌کوین +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در مورد بازداشت دلالان ارز و معاملات فردایی اظهار کرد: در سال گذشته بحث بازداشت دلالان ارزی را داشتیم و خوشبختانه با اقدامات انجام شده امسال این بازار به ثبات رسیده و البته با همکاری اتحادیه مربوطه، پایش تصویری در حال انجام بوده و با افراد خاطی برخورد می‌شود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به موضوع خرید و فروش رمز ارز‌ها نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان برای انجام این معاملات باید به صرافی‌های مورد تایید و اعلام شده از سوی بانک مرکزی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه استخراج بیت‌کوین غیرقانونی بوده، گفت: با افرادی که این کار را انجام دهند، برخورد می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ افزود: از ابتدای سال جاری در تهران، برای ۱۰ نفر به دلیل استخراج غیرقانونی بیت‌کوین پرونده تشکیل شده، این افراد این کار را در مزارع یا ساختمان‌های مسکونی انجام می‌دادند. شهروندان به این موضوع نیز توجه کنند که با توجه به اینکه بستر این معاملات در خارج از کشور است، ممکن است سرمایه‌گذاران در این حوزه، در مدت کوتاهی سودی کنند، اما احتمال از دست رفتن مال آن‌ها نیز بسیار بالاست.

گودرزی تضریح کرد: در همین راستا به شهروندان توصیه می‌کنیم هموطنان به دلیل عدم اشراف موجود، در بازار رمز ارز‌ها سرمایه‌گذاری نکرده و پول‌های خود را در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنند.

صرافی‌های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارز‌ها ندارند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: صرافی‌های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارز‌ها ندارند، اما تعدادی از صرافی‌ها با هماهنگی بانک مرکزی این کار را انجام می‌دهند، اما هنوز مجوزی برای معاملات ارز‌های دیجیتال در کشور صادر نشده است البته به دنبال هدفمند و قانونمند کردن این کار هستند.

وی با اشاره به پرونده کامیون داران گفت: برخی از این کامیون داران به دو نفر برای خرید خودروی سنگین اعتماد کرده که این افراد اقدام به کلاهبرداری کرده بودند یک نفر از آن‌ها که یک متهم فراری بود، شناسایی و دستگیر شده است و در حال استرداد اموال به شاکیان این پرونده هستیم که حدود صد نفر هستند.

وی همچنین درباره برخورد با احتکار کالا گفت: ما با کمبود کالا مواجه نیستیم، اما در بحث عرضه با مشکلات مواجه هستیم که با اشراف اطلاعاتی در حال شناسایی انبار‌ها هستیم کالا‌های احتکار شده نیز پس از کشف در اختیار مردم از طریق فروشگاه‌های معتبر قرار می‌گیرد.


  • بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال بخریم یا نخریم؟ یکبار برای همیشه تصمیم بگیرید

اشتراک گذاری :
ارسال نظر