بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
آوارهای پلاسکو بر سر سهامداران این شرکت سایپایی؛

این شما و این هم دلیل صف فروش سنگین "پلاسک"

این شما و این هم دلیل صف فروش سنگین
هزینه‌های فروش، عمومی و اداری این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹، ۶۳۲ میلیارد ریال بوده است که رشد چشمگیر ۵۱ درصدی را به ثبت رسانیده است.
کد خبر : ۲۴۰۸۱۷

کارخانجات پلاسکوکار سایپا+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، با توجه به اینکه در سال گذشته بار‌ها در خصوص رشد غیرموجه نرخ سهام این شرکت کوچک تذکر داده شده بود اما؛ میل بی‌حد بسیاری از سرمایه از سرمایه‌گذاران کم‌اطلاع و غیرحرفه‌ای به دریافت سود‌هایی بادآورده نتوانست مانع از رشد قیمت سهام این شرکت‌ها گردد.

سهام شرکت پلاسکوکار سایپا هم از این قافله عقب نماند و درحالی‌که شاهد ثبت قیمت‌های بیش از ۱۶.۰۰۰ ریال به ازای هر سهم در ابتدای مردادماه سال گذشته بودیم، اکنون و پس از اعلام سود ناچیز ۳۴ ریالی به ازای هر سهم، سهامداران این شرکت در سه ماه گذشته چیزی جز صف فروش سنگین و معاملاتی در حد ۲ تا ۳ هزار سهم ندیده‌اند.

عملکرد سالانه پلاسک+بورس نیوز

"پلاسک" که در سال مالی ۱۳۹۸، سود خالص ناچیزی ۴۱ ریالی را به ازای هر سهم محقق نموده بود، در سال ۱۳۹۹ با شناسایی سود خالص ۳۴ ریالی و تعدیل منفی ۱۷ درصدی سود خالص خیال سهامداران را از ادامه صف فروش سنگین راحت نمود.

افزایش فروش خالص ۴۱ درصدی و از طرفی رشد ۴۱ درصدی بهای تمام‌شده فروش باعث تحقق سود ناخالص ۷۱۳ میلیارد ریال شد که خبر از افزایش ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته دارد.

هزینه‌های فروش، عمومی و اداری این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹، ۶۳۲ میلیارد ریال بوده است که رشد چشمگیر ۵۱ درصدی را به ثبت رسانیده است و البته مهم‌ترین نقش در کاهش چشمگیر سود خالص این شرکت را ایفا نمود.

تولید و فروش ۳ محصول زیر بیشترین تأثیر را بر درآمد شرکت می‌گذارند که در جدول زیر تغییرات میزان فروش این محصولات در سال ۱۳۹۹ آورده شده است.

میزان فروش محصولات پلاسک+بورس نیوز


  • بیشتر بخوانید:

صف فروش "پلاسک" و نگرانی‌های سهامدار

اشتراک گذاری :
ارسال نظر