بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
۲۴۵ ریال سود محقق شده هر سهم در سال ۱۳۹۹ بدست آمد؛

پیش‌بینی فروش ۲.۲میلیون تنی "ذوب"

پیش بینی سود شرکت برای سال ۹۹ معادل ۲۳۵ ریال به ازای هر سهم بود که ۲۴۵ ریال محقق شده است.
کد خبر : ۲۴۰۹۸۳

خواندن ۲ دقیقه

شرکت ذوب آهن اصفهان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت ذوب آهن اصفهان در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۹ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، سود خالص ۱۵ هزار و ۹۵ میلیارد ریالی را محقق کرده و این سود نسبت به سال مالی قبل از آن رشد ۱۰۱ درصدی را نشان می‌دهد.

سود محقق هر سهم ذوب+بورس نیوز

پیش بینی سود شرکت برای سال ۹۹ معادل ۲۳۵ ریال به ازای هر سهم بود که ۲۴۵ ریال محقق شده است.

درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال گذشته به بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال رسید که ۸۵ درصد بیشتر از سال ۹۸ است. رشد فروش تماما از محل افزایش نرخ‌ها بوده و مقادیر فروش انواع محصولات شرکت در دو بازار داخلی و صادراتی به بیش از ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار تن رسیده که ۸ درصد کمتر از سال ۹۸ است. برآورد فروش سال جاری نیز در حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است.

حاشیه سود عملیاتی شرکت همچنان در سطح پایینی بوده و در سال گذشته به میزان ۱۰.۵ درصد محقق شده که ۲ واحد درصد بیشتر از سال ۹۸ است.

تولید و فروش محصول شمش فولاد داخلی شرکت منجر به کسب زیان ناخالص ۱.۵۳۰ میلیارد ریالی شده است.

هزینه‌های مالی همچنان یکی از عوامل اصلی ناتوانی شرکت در کسب سود معقول است. در سال گذشته نیز این شرکت هزینه سنگین ۵ هزار و ۸۶۲ میلیارد ریالی و معادل ۲۷ درصد سود عملیاتی را هزینه مالی شناسایی کرد که رقم بسیار بالایی برای این شرکت محسوب می‌شود.

این هزینه‌های مالی سنگین علیرغم بهبود وضعیت عملکرد مالی و رشد فروش و سودآوری شرکت محقق شده است.

هزینه‌های تولید شرکت در سال گذشته به بیش از ۱۷۶ هزار میلیارد ریال رسیده که ۸۰ درصد آن و معادل ۱۴۲ هزار میلیارد ریال آن بابت تامین و خرید مواد اولیه بوده که مواد اولیه اصلی مصرفی شرکت شامل سنگ آهن، زغال سنگ و کک وارداتی است.

۶۲ هزار میلیارد ریال از خرید مواد اولیه به صورت وارداتی تامین شده که در سال گذشته و در بخش هزینه‌های عملیاتی، مبلغ سنگین ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال زیان تسعیر شناسایی شده است.

در بخش سایر هزینه‌های عملیاتی نیز مبلغ ۱.۱۰۰ میلیارد ریال هزینه کاهش ارزش حساب‌های دریافتنی ثبت و شناسایی شده است.

سود و زیان ذوب+بورس نیوز

در نمودار روند درآمدزایی و سودآوری شرکت ذوب آهن ارائه شده است. همان گونه که در نمودار نیز مشخص است، در دو فصل پاییز و زمستان بیشترین سودآوری شرکت محقق شده است.


  • بیشتر بخوانید:

ذوب آهن اصفهان با تولید ریل، جریان تحریم را در هم شکست

اشتراک گذاری :
ارسال نظر