بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
فنر "اعتماد" در قرمزی صف‌ها در رفت؛

بازگشایی‌ این روزها؛ این روند تا کجا ادامه دارد!

بعد از تصمیمات غیرکارشناسی سازمان درخصوص دامنه نوسان نامتقارن، رفته رفته شاهد افزایش فشار فروش و فشردگی فنر فروش در کلیت بازار بودیم. این فشردگی فنر باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران از کوچکترین فرصت بوجود آمده به عنوان فرصت خروج، بدون توجه به تاثیر اطلاعات منتشره، استفاده کنند.
کد خبر : ۲۴۱۰۶۹

بازگشایی‌های این روزها؛ این روند تا کجا ادامه دارد!

به گزارش بورس‌نیوز، این روز‌ها شاهد بازگشایی‌های عجیب در معاملات بازارسرمایه هستیم به‌نحوی‌که گویا بازگشایی‌ها هر مقدار قرمزتر باشد برای اهالی بازارسرمایه سبک‌بالی را به ارمغان می‌آورد.

ناظری که تا پس از بازگشایی نمادها هنگامی که رنگ سبز را کمی پررنگ‌تر می‌بیند سریعا پیغام هشدار و بسته‌شدن نماد را صادر می‌کند اما؛ بازگشایی‌هایی که به‌طور میانگین باعث افت ۲۰ تا ۴۰ درصدی قیمت سهام که در برخی نمادها، در کمتر از یک ساعت دیده می‌شود را اصلا در مانیتورهای جناب ناظر به نمایش در نمی‌آید.

نکته مهم عدم توجه اهالی بازار به تاثیرات مثبت این افشا اطلاعات است که باعث شده این بازگشایی‌ها به بزرگترین ریسک سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

دلیل افت ۲۰ تا ۴۰ درصدی قیمت سهام چیست؟

بعد از تصمیمات غیر کارشناسی سازمان درخصوص دامنه نوسان نامتقارن، رفته رفته شاهد افزایش فشار فروش و فشردگی فنر فروش در کلیت بازار بودیم. این فشردگی فنر باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران از کوچکترین فرصت بوجود آمده به عنوان فرصت خروج، بدون توجه به تاثیر اطلاعات منتشره، استفاده کنند.

اما راهکار چیست؟

سازمان باید سهامداران عمده و بازارگردان‌های این نماد‌ها را ملزم کند تا در صورت وقوع چنین اتفاقی با حمایت از سهام خود از بازگشایی‌های این‌چنینی جلوگیری کرده تا در نهایت بازار به‌سمت تحلیلی شدن حرکت کند.


بیشتر بخوانید:

تحمیل "بی‌اعتمادی" به سهامداران "بورس"

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تحمیل "بی‌اعتمادی" به سهامداران "بورس"

ارزندگی سهم‌های
کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

ارزندگی سهم‌های "بورس" در کف ارزش ذاتی

عبور بازار از پیک صف‌های فروش
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

عبور بازار از پیک صف‌های فروش

ورود پول هوشمند به نقاط ورود و کف سهام
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

ورود پول هوشمند به نقاط ورود و کف سهام

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
بر حفظ محدودیت دامنه نوسان اصرار کنید تا شرایط از این هم بدتر بشه ... چرا این اتفاق در بازار طلا یا دلار نمییفته ؟ دامنه نوسان اونها رو هم محدود کنید تا تاثیر فنر رو در اونجا هم ببینید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
بازگشایی بدون دامنه نوسان مثل سوزنی هست که می خوره داخل بادکنک اتفاقا می بایست این سوزن بخوره داخل بادکنک تا اون سهم نزدیک بشه به قیمت اصلی خودش اینبار کم کم بازار هم تحلیل پذیر میشه
رحب
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
..ناظر بازار
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
لعنت بر پدرشان با این بازگشایی های خانمان برانداز بعد از نه ماه سقوط این حرکات ناظر چه معنایی دارد واقعا این انسان نماها در لباس مور و نیش مارها دارند بد ترین بی اعتمادی را برای سهامداران ورق میزنن .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
بورس نیوز عزیز چرا بیراهه میری!!؟ مسئولین سازمان به ناظران سهم دستور داده اند کلیه نمادهای بورسی هنگام بازگشایی حتی با افزایش سود عملیاتی دو یا سه برابری باشد با منفی 30 تا 50 درصدی همراه باشد!! البته طبق هماهنگی های بعمل آمده با سهامداران عمده شرکت ها!! ناگفته نماند سهامداران عمده از این مدل بازگشایی برای جمع کردن سهم حقیقی های نگون بخت چندان بدشون نمیاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
حرفی ندارم پولمون سوخت فقط خدا لعنتتون کنه هر کی باعث و بانیه ای کار در بورس شد