بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

فاکتوری که از دید سهامداران پنهان ماند

کارشناس بازار سرمایه گفت: در گزارش‌های سه ماهه چهارم شرکت‌ها فاکتور مهمی از دید پنهان ماند که یکی از عوامل ریزش بازار محسوب می‌شود.
کد خبر : ۲۴۱۰۷۱

فاکتوری که از دید سهامداران پنهان ماند

حسین اسدی نیا در گفت‌وگو با بورس نیوز، درباره ریزش بیش از ۲۷ هزار واحدی شاخص اظهار کرد: از دلایل ریز شدید امروز شاخص می‌توان به دلار، انتخابات و مسائل سیاسی اشاره کرد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: یکی دیگر از دلایل این ریزش مربوط به ز است که از امروز آغازشده است.

وی گفت: روز چهارشنبه برخی از گزارش‌های سالیانه منتشر شد که گزارش‌های خوبی بود، اما نکته مهمی که بخش زیادی از سهامداران از آن مطلع نبودند و فقط افرادی که دسترسی به رانت اطلاعاتی داشتند از آن خبر داشتند مربوط به سود‌ها و عملکرد سه‌ماهه چهارم شرکت‌ها بود که فاکتور جدیدی در آن‌ها لحاظ شده بود که در گزارش‌های سه‌ماهه سوم و دوم وجود نداشت.

اسدی نیا با اشاره به این فاکتور بیان کرد: بر اساس این فاکتور، بخشی از سود شرکت‌ها به دلیل تسعیر نرخ ارز خورده شد و سود شرکت‌ها به دلیل تسعیر نرخ ارز ضربه خورد که این موضوع می‌تواند در سه‌ماهه نخست هم اتفاق بیفتد به همین دلیل روز چهارشنبه افرادی که از این موضوع اطلاع داشتند بازار را منفی کردند.

کارشناس بازار سرمایه درباره عدم واکنش بازار به خبر‌های مثبت خاطرنشان کرد: اصولا زمانی که بازار در یک سیکل ریزشی قرار می‌گیرد هیچ حمایت و هیچ‌گونه خبر خوش وجود نخواهد داشت و این موضوع را به‌وضوح در بازار شاهد هستیم.

وی بابیان اینکه این روند نزولی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: به دلیل منفی بودن چشم‌انداز نرخ دلار، سود شرکت‌ها زیاد تغییر نخواهد کرد و زمانی که سود تغییر نکند بازار اُفت خواهد کرد.

اسدی نیا تأکید کرد: نقدینگی برای بازار به‌مثابه خون در بدن عمل می‌کند و در حال حاضر این نقدینگی وجود ندارد، پول هوشمندی که وجود داشت از بازار خارج‌شده، به حدی که نقدینگی ۱۸ هزار میلیارد تومانی تابستان به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: قیمت‌های جهانی در وضعیت خوبی به سر می‌برند، اما متأسفانه هیچ واکنش مثبتی بازار به آن نداشته است.


بیشتر بخوانید:

گرگ و میش بازارهای مالی

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
تهدیدی برای منافع ۵۰ میلیون سهامدار عدالت
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تهدیدی برای منافع ۵۰ میلیون سهامدار عدالت

سود سهام عدالت در پیچ و تاپ وعده‌ها
هزار وعده خوبان یکی وفا نکند؛

سود سهام عدالت در پیچ و تاپ وعده‌ها

گرگ و میش بازارهای مالی
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گرگ و میش بازارهای مالی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
اکثر کارشناسان که احتمال قریب به یقین خودشان سهامشان را نقد کردند و منتظر ریزش هر چه بیشتر بازار هستند تا مجددا وارد شوند فقط برای ریزشهای بی منطقی که حاصل دستکاریهای بازار توسط نهاد ناظر است دنبال توجیه تراشیهای تکراری و کلیشه ای هستند. بازار مشخصا از همان ابتدا که دامنه نوسان نامتقارن شد بگونه ای دستکاری شد که اولا شاخص کل که برای دولت کنونی میزان رشد ان دستآورد کارنامه اقتصادی محسوب میشود حداقل ریزش ممکن را داشته و در همین حین دولت اوراق بدهی خود جهت تامین کسری بودجه را هر چه بیشتر در بازار بفروشد و نقدینگی بجای سهام سمت خرید این اوراق هدایت شود، و از آن طرف هم قیمتهای سهام تا حد ممکن به زیر کشیده شوند تا دولت بعدی هم بازاری در کف قیمتی و مستعد رشد تحویل بگیرد تا با یک رشد قیمتی و شاخصی رضایت و اعتماد نسبی سهامدارن متضرر و بشدت سرخورده و بی اعتماد را جلب کند و در ضمن همانند این دولت تامین مقداری از کسری بودجه خود را از این بازار پوشش دهد. از این کارشناسان گرامی بپرسید قیمت بسیاری از سهمها حتی تا 40% زیر قیمتشان در سال 94 رسیده که شاخص روی محدوده 500 هزار واحد بود!! با توجه به نرخ تورم و قیمت ارز چه توجیه اقتصادی برای این ریزش قیمتی وجود دارد بجز دستکاری بازار و دستکاری معاملات بسیاری از سهمها که فقط سکوت و بی تفاوتی ناظر را بهمراه داشته که حتی به شکایات ثبت شده در سامانه رسیدگی به شکایات هم توجهی نمیکند؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
...بروح پدر ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
روحانی خدا ریشتوبسوزونه که مامردم بدبخت کردی که نون شبمونم موندیم
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
شده مشابه حمله اعراب یا شاید مغول