بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
شتاب افزایش سودآوری در سه ماهه چهارم سال گذشته؛

رشد سنگین سودآوری "شبصیر" در سال ۱۳۹۹

افزایش محسوس حاشیه سود عملیاتی در پی رشد نرخ فروش محصول گرانول ABS در سال گذشته منجر به این تحول سودآوری شرکت شده است.
کد خبر : ۲۴۱۱۱۸

خواندن ۲ دقیقه

پتروشیمی قائد بصیر+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پتروشیمی قائد بصیر در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۴ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریالی شده و این سود که معادل ۱۴.۱۴۴ ریال به ازای هر سهم (بر اساس سرمایه ۳۳۰ میلیارد ریالی) و ۹.۱۵۰ ریال بر اساس سرمایه ۵۰۰ میلیارد ریالی بوده، نسبت به سال مالی قبل از آن رشد ۳۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

گزارش حسابرسی نشده شبصیر+بورس نیوز

افزایش محسوس حاشیه سود عملیاتی در پی رشد نرخ فروش محصول گرانول ABS در سال گذشته منجر به این تحول سودآوری شرکت شده وحاشیه سود عملیاتی شرکت به حدود ۴۰ درصد رسیده که این رقم در سال ۹۸ کمتر از ۲۰ درصد بوده است.

درآمد عملیاتی شرکت به مبلغ ۱۴ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال شناسایی شده که ۱۰۳ درصد بیشتر از سال گذشته است. مقادیر فروش گرانول ABS در سال قبل به ۳۸.۸۳۸ تن رسیده که رشد ۲.۵ درصدی را نسبت به سال قبل از آن داشته است. نرخ‌های فروش نیز به طور متوسط دو برابر شده اند.

متوسط نرخ فروش گرانول ABS شرکت در دو بخش داخلی و صادراتی به ترتیب معادل ۳۶۷ و ۳۹۲ میلیون ریال به ازای هر تن بوده و این نرخ‌ها در حال حاضر به ترتیب معادل ۶۸۰ و ۶۳۰ میلیون ریال بوده و این نشان از پتانسیل سودآوری بیشتر شرکت در ماه‌های پیش رو، دارد.

هزینه‌های تولید شرکت به ۸ هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال رسیده که بیش از ۹۳ درصد آن بابت هزینه‌های تامین مواد اولیه بوده که مواد اولیه اصلی مصرفی شرکت شامل استایرن منومر، اکریلو نیتریل و بوتادین است.

هزینه مالیات بر درآمد منظور شده در سال قبل معادل یک هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال بوده که ۲۰ درصد از سود قبل از کسر مالیات شرکت است.

روند درآمدزایی و سودآوری شرکت پتروشیمی قائد بصیر

رشد سنگین سودآوری شبصیر +بورس نیوز

همان‌گونه که در نمودار نیز مشخص است، در ۴ فصل گذشته به طور پیوسته شاهد رشد درآمدزایی و سودآوری شرکت بوده ایم و در فصل زمستان این رشد سودآوری نسبت به فصل‌های گذشته چشمگیرتر بوده که بیش از ۵۰ درصد از سود خالص محقق شده در سه ماهه پایانی سال محقق شده است.


  • بیشتر بخوانید:

افزایش نرخ گرانول "شبصیر"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش نرخ گرانول
فروش سال ۱۳۹۹ شرکت به ۱۴ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال رسید؛

افزایش نرخ گرانول "شبصیر"

در مجمع شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر؛

"شبصیر" هیات مدیره جدید را انتخاب کرد

بیشترین اثرات منفی بر پتروشیمی جم و شیراز /
بورس‌نیوز افزایش نرخ حامل‌های انرژی و کاهش مالیات بر درآمد شرکت‌ها را بررسی کرد؛

بیشترین اثرات منفی بر پتروشیمی جم و شیراز / "شبصیر" با رشد سودآوری همراه خواهد بود

ارسال نظر