بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
دامپروری‌ و لبنی‌ها گوش به زنگ؛

احتمال افزایش نرخ شیرخام

احتمال افزایش نرخ شیرخام
رئیس سابق اتحادیه دامداران گفت: با توجه به عرضه نهاده‌های دامی در بازار سیاه، افزایش قیمت شیر اجتناب ناپذیر است.
کد خبر : ۲۴۱۱۵۴

احتمال افزایش نرخ شیرخام

به گزارش بورس نیوز، در حالی که با آغاز سال جدید افزایش قیمت کالا‌ها در دستور کار قرار گرفته و هر روز شاهد رشد قیمت‌ها هستیم طی روز‌های اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت شیر خام نیز به گوش می‌رسد.

در این باره چندی پیش محمدرضا بنی طبا سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اظهار کرد: دامداران تقاضای افزایش قیمت شیرخام از ۴۵۰۰ تومان به ۶۵۰۰ تومان را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارائه کرده‌اند و به نرخ فروش محصول خود راضی نیستند.

در این باره سعید سلطانی سروستانی رئیس سابق اتحادیه دامداران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با بیان اینکه افزایش قیمت شیر اجتناب‌ناپذیر است، اظهار کرد: تمام نهاده‌های دامی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده در بازار سیاه در حال عرضه شدن است.

وی گفت: در "بازارگاه" که امکان دسترسی برخی عوامل در آن وجود دارد نهاد‌ه ها را روانه بازار سیاه می‌کنند و هیچ کسی هم پاسخگو نیست.

رئیس سابق اتحادیه دامداران گفت: با توجه به شرایط فعلی قیمت نهاده‌های دامی، تولید شیر با قیمت فعلی به صرفه نیست.

سلطانی سروستانی بیان کرد: در حال حاضر قیمت جو ۶ هزارتومان، سویا بیش از ۱۰ هزارتومان و ذرت به ۷ هزارتومان رسیده و با این قیمت‌ها نمی‌توان هر کیلوگرم شیر را با قیمت ۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کرد.

وی با بیان اینکه با بی مبالاتی مسئولان تولید در حال نابودی است، گفت: دامداری‌ها همانندی مرغدار‌های نمی‌توانند میزان جوجه‌ریزی را کم کنند تا شرایط بهتر بشود بنابراین در یک بُن‌بست یک‌طرفه‌ای قرار گرفته‌اند که باید مسیر خود را ادامه دهند تا شاید شرایط بهتر شود.

رئیس سابق اتحادیه دامداران خاطرنشان کرد: دولت ضد تولید و تشکل‌ها است در چنین وضعیتی تصور اوضاع بهتر در شرایط فعلی نمی‌رود.

سلطانی سروستانی تصریح کرد: با توجه به گرانی نهاده‌های دامی اگر درخواستی برای افزایش قیمت شیر از سوی اتحادیه داده نشده باشد بی‌مبالاتی است.


  • بیشتر بخوانید:

افزایش نرخ شیرخام و صادرات شیرخشک؛ محرک دیگری برای رشد دامپروری ها؟

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازار و ناامیدی از حمایت‌های فنی

با اعلام انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان؛

سیمان پاکتی "سغرب" افزایش نرخ گرفت

سرمایه‌گذاران یا مدیران تازه‌وارد ...
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سرمایه‌گذاران یا مدیران تازه‌وارد ...

ارسال نظر