بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
پیش‌بینی بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری و افتتاح تالار گفتمان ارز‌های دیجیتال
دیجی‌بیت (digibiit) نام وب‌سایت جدیدی است که امروز به‌صورت رسمی شروع به‌کار کرده است.
کد خبر : ۲۴۱۱۶۹

خواندن ۲دقیقه

پیش‌بینی بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری و افتتاح تالار گفتمان ارز‌های دیجیتال

به گزارش بورس نیوز، حامد ثقفی موسس وب‌سایت و آموزشگاه تالاربورس که ۱۷ سال قبل، وب‌سایت تالار گفتمان بورس را تاسیس کرده بود، روز شنبه یکم خرداد ۱۴۰۰ سایت دیگری به عنوان تالار گفتمان ارز‌های دیجیتال (forum.digibiit.com) را افتتاح کرد.

دیجی‌بیت (digibiit) نام وب‌سایت جدیدی است که از روز شنبه یکم خرداد به‌صورت رسمی شروع به‌کار کرده است. این وب‌سایت در حال حاضر یک تالار گفتگو در زمینه ارز‌های دیجیتال است. به این ترتیب، مردم می‌توانند به‌صورت لحظه‌ای، در مورد موضوعات مختلف حوزه رمزارزها، در این فروم (تالار گفتگو) با یکدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند. در تالار گفتمانِ دیجی‌بیت، تحلیل، بررسی و اخبار لحظه‌ایِ رمزارزها، موضوعات مربوط به صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز، کیف پول‌ها، استخراج و موضوعات دیگر، توسط خود مردم انجام می‌شود و سایت، بستر لازم را برای گفتگوی طبقه‌بندی شده، فراهم می‌کند.

دیجی‌بیت یعنی چه؟

موسس وب‌سایت دیجی‌بیت می‌گوید: “دیجی‌بیت، از ترکیب کلمات دیجیتال و بیت‌کوین شکل گرفته‌است. امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، شاهد این هستیم که همه چیز از دنیای واقعی درحال کوچ به دنیای مجازی است. پیدایش تکنولوژی بلاک‌چین قطعا نقطه عطفی در دنیا خواهد بود که این مسیر را برای ما هموار می‌سازد. ارز‌های دیجیتال و به‌طور کل رمز ارز‌ها به‌عنوان پیشگامان این عرصه، قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت که باعث می‌شود تا آینده بسیار شگفت‌انگیزی را برای این حوزه انتظار داشته باشیم. ”

دیجی‌بیت، هارد فورک (Hard fork) است!


حامد ثقفی می‌گوید: “وب‌سایت دیجی‌بیت یک هارد فورک از وب‌سایت تالار گفتمان بورس است! ”
وی در ادامه می‌گوید: “واژه هارد فورک برای این موضوع، شوخی است، اما حقیقت این است که تالار گفتمان ارز‌های دیجیتال، نشات گرفته از وب‌سایت تالار گفتمان بورس است. ۱۰۶ هزار کاربرِ فعالی که در تالار گفتمان بورس عضو بودند، می‌توانند با همان نام کاربری و رمز عبورِ خودشان، در تالار گفتمان دیجی‌بیت، لاگین کنند و شروع به فعالیت در سایت نمایند. ما اطلاعات کاربری افراد را از سایت قدیمی خود به این سایت منتقل کرده‌ایم، البته محتوا‌های مربوط به بورس که در سایت قبلی وجود داشت، به این سایت منتقل نشده است. ”

آموزش ارز‌های دیجیتال

دوره آموزشی ارز‌های دیجیتال، سال ۱۳۹۶ توسط حامد ثقفی برای اولین مرتبه در آموزشگاه تالاربورس برگزار شد. این آموزش ابتدا به شکل یک همایش و بعد از مدتی به‌صورت آموزش جامع ارز‌های دیجیتال، در آموزشگاه تالاربورس شکل گرفت. مدیر آموزشگاه تالاربورس می‌گوید: “زمانی که بیت‌کوین حدود ۲۰۰۰ دلار بود با آن آشنا شدم، چند سالی بود که آموزشگاه تالاربورس را تاسیس کرده بودم؛ سپس تصمیم گرفتم دانشجویان آموزشگاه را با این حوزه آشنا کنم؛ و بالاخره اولین همایش بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتال را در پاییز سال ۱۳۹۶ برگزار کردم. آن روز به دانشجویان گفتم: من مطمئنم که طی ۵ سال آینده بسیاری از مردم با این حوزه آشنا خواهند شد و حتی برخی مبادلات روزانه را با رمزارز‌ها انجام خواهیم داد. اکنون هم تاکید می‌کنم طی سال‌های آینده، اتفاقات بزرگی در حوزه رمزارز‌ها رخ می‌دهد و نباید از آن غافل شویم. ”

پیش‌بینی حامد ثقفی از بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری!

“به نظر من، دنیای ارز‌های دیجیتال، روز‌به‌روز توسعه خواهد یافت؛ هرروز خبر‌های جدیدی درباره این حوزه می‌شنویم و تکنولوژی‌های جدید پشت‌سر هم رونمایی می‌شود. اکثریت مردم جهان، هنوز حتی یک ارز دیجیتال ندارند، بنابراین، این بازار، رشد‌های بیشتری خواهد کرد. به نظر من قیمت بیت‌کوین به‌زودی قیمت‌های بالای ۱۰۰ هزار دلار را هم تجربه خواهد کرد. البته ممکن است برای مدتی به زمستان این بازار هم برسیم و دوباره به محدوده‌های قیمتی فعلی بازگردیم. بیت‌کوین در حال حاضر لیدر بازار ارز‌های دیجیتال است، ولی پول هزار سال آینده هم نیست؛ بنابراین ممکن است در آینده همه‌چیز تغییر کند و رمزارز دیگری جایگاه آن را بگیرد. ”

تالار گفتمان بورس چه شد؟

تابستان ۱۳۹۹ سایت تالار گفتمان بورس چند ماه پس از این‌که جشن شانزده سالگی خود را برگزار کرد، به دستور سازمان بورس و اوراق بهادار مسدود شد. بورسِ ما طی یکی دو سال گذشته، شاهد رشد چشمگیری بود و آن اواخر رشد‌های غیر معقولی به‌خاطر هجوم مردم به بورس و بالا رفتن تقاضا رخ داده بود. پس از آن‌که بورس به سمت ریزش رفت، سازمان بورس سایت‌های بسیاری را مسدود کرد که بخش تالار گفتمان بورس، یکی از آن‌ها بود. بعد از آن، ما نامه‌نگاری و جلسات حضوری متعددی با مسئولین سازمان برگزار کردیم، اما آن‌ها معتقد بودند “گفتگو درباره بورس مجاز نیست”. این دیدگاه برای جامعه بورسی خیلی خوشحال‌کننده نبود. فروم تالار بورس (forum.talarebourse.com) پس از ۱۶‌سال فعالیت، به یک نوستالژی در بین فعالان بورس ایران تبدیل شده بود و پر مخاطب‌ترین تالار گفتگوی ایرانی در حوزه بورس اوراق بهادار بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
Iraj
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷
سلام.وجدانا رویا پردازی نکنید هنوز مردم زخمهای بورس روی بدنشونه حالا بیت کوین ۱۰۰هزار دلاری مونده بود فقط ته توی پول ملت به فنا بره این سودها برای خودتون بقیه را درگیر ارز دیجیتال نکنید والا مدیون مردم میشید.
رسول
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
سلام
ممنون از جناب ثقفی برای به اشتراک گذاشتن تجربه و علمشون ، با اینکه مثل خیلی از دوستان از بورس لطمه دیدم اما تلاش و دلسوزی عزیزانی همچون آقای ثقفی و بیگی در دوران ریزش برای کاستن از ضرر مخاطبینشون برای من بسیار با ارزش و ستودنی است.
لطفا کانال آموزشی برای کریپتو در تلگرام راه اندازی کنید و قسمت کامنت را باز بگذارید
ممنون از شما