بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
قیمت طلا نزدیک به بالاترین قیمت چهار ماه و نیم گذشته
قیمت طلا  تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار آمریکا و رشد فشار‌های تورمی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین قیمت چهار ماه و نیم گذشته ایستاد.
کد خبر : ۲۴۱۲۳۸

خواندن ۲ دقیقه

قیمت طلا +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۸۵ دلار و ۵۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته تا مرز ۱۸۸۹ دلار و ۷۵ سنت پیش رفته بود که بالاترین قیمت از هشتم ژانویه بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، ۱۸۸۷ دلار و ۴۰ سنت بود.

به گفته مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس، شاخص دلار آمریکا نسبتا ضعیف مانده و شاخص مدیران خرید بخش تولید و خدمات آمریکا و اروپا چشم انداز تورم در ماه‌های پیش رو را تقویت کرده است. کاهش اخیر رمزارز‌ها هم جذابیت طلا را به عنوان سرمایه گذاری جایگزین تقویت کرده است. روند صعودی طلا بسیار قوی بوده و احتمالا سطح روانی مهم ۱۹۰۰ دلار را در روز‌های آینده به چالش می‌کشد.

دلار نزدیک به پایین‌ترین حد خود در سه ماه اخیر در برابر یورو و سایر ارز‌های اروپایی ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

افزایش ریسک‌های تورمی، بازار‌ها را پس از آماری که رشد قیمت‌های مصرفی و اوج گیری فعالیت کارخانه‌ای را نشان داد، وحشت زده کرد و جذابیت طلا به عنوان پناهگاه دارایی در برابر تورم را تقویت کرد.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است روز جمعه ۰.۶ درصد رشد کرد و به ۱۰۴۲.۹۲ تن رسید که گویای تجدید علاقه سرمایه گذاران به طلاست.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد، کاهش ۱۳ درصدی بیت کوین در روز یکشنبه بود و کاهش ارزش این رمزارز از اوجی که امسال داشت را به ۵۰ درصد رساند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری یک درصد صعود کرد و به ۲۸۱۰ دلار و ۳۲ سنت رسید. بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۶۴ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۱۱۷۳ دلار و سه سنت بود.


  • بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت طلا به دلیل نوسان بالای رمزارزها

اشتراک گذاری :
ارسال نظر