بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
قیمت شاخص های نفتی تقریبا ثابت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹ سنت معادل ۰.۱۳ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۵۶ سنت رسید.
کد خبر : ۲۴۱۴۰۳

خواندن ۲ دقیقه

قیمت نفت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹ سنت معادل ۰.۱۳ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۵۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۹ درصد کاهش به ۶۵ دلار و ۸۸ سنت رسید.

در حالی که امید‌ها به رشد تقاضا به دلیل در پیش بودن فصل سفر‌های تابستانی در نیمکره شمالی و لغو تدریجی محدودیت‌های کرونایی افزایش یافته است، قیمت هر دو شاخص نفتی در دو روز گذشته نسبتا ثابت بود و در بالاترین رقم‌ها طی یک هفته گذشته تثبیت شد.

انستیتوی نفت آمریکا دیروز برآورد کرد که ذخایر نفت خام و فرآورده‌های نفتی این کشور طی هفته گذشته کاهش یافته باشد. بر اساس این برآورد، حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ ماه می‌با ۴۳۹ هزار بشکه کاهش مواجه شده است. همچنین کاهش ذخایر بنزین و میعانات آمریکا نیز به ترتیب ۲ و ۵.۱ میلیون بشکه تخمین زده شده است.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «آمار‌های انستیتوی نفت آمریکا امیدوارکننده است، اما عمده توجه سرمایه گذاران معطوف گفتگو‌های ایران و قدرت‌های جهانی است، زیرا تاثیر بازگشت احتمالی نفت ایران به بازار مهم‌تر خواهد بود.»

علی ربیعی سخنگوی دولت ایران دیروز نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات با قدرت‌های جهانی در آینده نزدیک ابراز خوش بینی کرد. این در حالی است که مذاکره کننده ارشد ایران هشدار داده که هنوز مسائل جدی باقی مانده است.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر