بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
کشف ۳۰۹ دستگاه ماینر در گیلان به ارزش ۴۰ میلیارد ریال
فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۳۰۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یک کارخانه برنجکوبی متروکه به ارزش ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر : ۲۴۱۴۲۷

خواندن ۲ دقیقه

کشف ۳۰۹ دستگاه ماینر در گیلان +بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر برخورد قاطع و قانونی پلیس با استخراج غیرقانونی ارز‌های دیجیتال، هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام مالی کشور قلمداد و اظهار کرد: نیروی انتظامی در برخورد با فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در پی انجام اقدامات همه جانبه، اطلاعاتی از فعالیت غیرمجاز یک مزرعه استخراج کننده رمزرز دیجیتال در منطقه خمام به دست آمد، افزود: پس از تحقیقات نامحسوس صورت گرفته، صحت موضوع برای پلیس محرز شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اعزام ماموران انتظامی خمام پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر که یک کارخانه برنجکوبی متروکه بود، گفت: در بازرسی از این مکان، ۳۰۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی از دستگیری و معرفی متهم ۶۰ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و ادامه داد: کارشناسان ارزش دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال کشف شده را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

ملکی مبارزه بی‌امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی را گامی مؤثر در حمایت از تولید داخلی و سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: فعالیت غیرمجاز مزارع ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر