بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر : ۲۴۱۶۳۹

پلمب دو مرکز متخلف تولید رمزارز مجاز در سیستان و بلوچستان

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به دستور رییس جمهوری نسبت به قطع تمامی مراکز مجاز رمز ارز تا پایان شهریور ماه، دومرکز متخلف تولید رمز ارز مجاز پلمب شد.

استخراج غیرقانونی رمزارز‌ها یکی از علل افزایش مصرف برق
وزیر نیرو گفت: براساس آخرین گزارش مراجع جهانی ۱۰درصد انرژی مصرفی تولید رمزارز‌ها در جهان مربوط به ایران است و این یعنی حداقل ۲ هزار مگاوات صرف تولید رمزارز می‌شود.
 
 
حدود ۲۰ هزار بسته ماینر وارد کشور شده است

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران تاکنون واردات حدود ۱۰.۲ میلیون دلار دستگاه استخراج بیت کوین (ماینر) با ردیف تعرفه مشخص در گمرک ثبت شده است.

 از سال گذشته تا کنون حدود ۲۰ هزار بسته ماینر با مجموع وزن ۱۵.۲ تن در ردیف تعرفه۸۴۷۱۹۰۲۰ وارد کشور شده است.

افت قیمت بیت کوین به ۳۶ هزار دلار

باوجود کند شدن سرعت ریزش قیمت ها، روند نزولی قیمت ارز‌های دیجیتالی ادامه یافت.

بیت کوین در برخی از ساعات روز‌های گذشته موفق شده تا جایگاه خود را در بالای کانال ۴۰ هزار دلاری تثبیت کند. از طرف دیگر میزان ورود ارز‌های دیجیتالی به صرافی‌ها تغییری محسوس نسبت به روز‌های قبل داشته تا جایی که برای نخستین بار از ۲۲ آوریل، میزان خروجی بیت کوین از صرافی‌ها بیشتر از میزان ورودی بوده است بدان معنا که معامله گران بزرگ انتظار دارند قیمت‌ها به زودی صعودی شوند.

کلاهبرداری‌های رمزارزی افزایش یافت

پاشایی با تاکید بر اینکه لازم است برای فعالیت در حوزه رمزارزها، قوانین مدونی نیز در کشور ایجاد شود، تصریح کرد: متاسفانه مجرمان سایبری در شرایط عدم وجود قوانین مدون با ارائه تبلیغات کاذب در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها فعالیت‌های متعدد و متنوعی را پیش می‌برند.

مردم نیز آگاهی درستی از این فضا نداشته و با فریب همین تبلیغات وارد سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز‌ها می‌شوند، درحالی که کاربران باید بدانند که سرمایه‌گذاری در رمز ارز نیز مانند بازار بورس دوره نزولی و صعودی دارد و همیشه در یک روند ثابت باقی نمی‌ماند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر