بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
استخراج غیرقانونی رمزارز‌ها یکی از علل افزایش مصرف برق
وزیر نیرو گفت: براساس آخرین گزارش مراجع جهانی ۱۰درصد انرژی مصرفی تولید رمزارز‌ها در جهان مربوط به ایران است و این یعنی حداقل ۲ هزار مگاوات صرف تولید رمزارز می‌شود.
کد خبر : ۲۴۱۶۴۳

خواندن ۲ دقیقه

استخراج غیرقانونی رمزارز+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، رضا اردکانیان، وزیر نیرو امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استخراج قانونی رمزارز‌ها اگر با مجوز باشد به معنای صادرات قانونی انرژی است که انجام می‌شود.

وی ادامه داد: استخراج غیرقانونی رمزارز‌ها یکی از عوامل افزایش میزان مصرف برق است، زیرا دستگاه‌هایی که باید در فضای باز بوده و مداوم خنک‌سازی شوند به انبار‌های متروکه، کارخانه‌های فرسوده، مکان‌های مسقف برده می‌شود که خنک‌سازی آن‌ها نیازمند استفاده بیشتر از دستگاه‌های سرمایشی بوده که همین امر به مصرف بی‌رویه برق دامن می‌زند.

وزیر نیرو به همکاری با نیروی انتظامی برای برخورد با این نوع استخراج‌کنندگان رمز ارز خبرداد و گفت: از تیر سال گذشته تا فروردین ۱۴۰۰ سیر کشف دستگاه‌های غیر قانونی روبه افزایش بوده به گونه‌ای که فقط در فروردین دو هزار و ۶۶۱ مرکز شناسایی شده و ۱۷۵ هزار دستگاه ضبط شده که مشمول ترتیب‌های قانونی هستند.

اردکانیان گفت: براساس آخرین گزارش مراجع جهانی ۱۰درصد انرژی مصرفی تولید رمزارز‌ها در جهان مربوط به ایران است و این یعنی حداقل ۲ هزار مگاوات صرف تولید رمزارز می‌شود، در حالی که مطابق مصوبه هیات وزیران آن تعدادی که مجوز گرفته‌اند ۳۲۱ مگاوات بیشتر نیست؛ لذا انتظار می‌رود به زودی در این باره تدابیری با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه اندیشیده شود.


  • بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر