بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
نزولی با کفه سبک ترازو
بازار امروز با افزایش عرضه‌ها آغاز خواهیم شد و با توجه به اینکه در پایان معاملات روز گذشته شاهد افزایش عرضه‌ها و بعضاً منفی شدن قیمت‌ها در برخی نماد‌ها بودیم، انتظار شروع نزولی بازار در شروع معاملات را خواهیم داشت ضمن آنکه در صورت بهبود تقاضا در ادامه بازار می‌توان امیدوار به ادامه روند صعودی روز‌های گذشته و خروج از جو منفی ماه‌های اخیر بود.
کد خبر : ۲۴۱۶۶۸

نزولی با کفه سبک ترازو

به گزارش بورس‌نیوز، روز همان‌گونه که پیش‌بینی می‌گردید، شاهد ادامه روند افزایشی شاخص‌ها در بازار سرمایه بودیم. بااین‌حال شاهد عرضه صف‌های خرید و ایجاد روند منفی در برخی از نماد‌های اصلی بازار در ساعات پایانی بازار بودیم. شاخص کل بیش از ۱۷ هزار و ۳۹۸ واحد رشد را تجربه کرد و به یک میلیون و ۱۵۷ هزار واحد نزدیک شد.

شاخص کل هم‌وزن افت اندک ۹۹ واحدی داشت و به ۳۸۵ هزار و ۵۳۰ واحد کاهش یافت.

ارزش معاملات خرد به بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم از ابتدای سال جاری محسوب می‌گردد. همچنین شاهد افزایش ابطال یونیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری بادرآمد ثابت در روز گذشته بودیم که به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در یک روز رسید.

سیاست و اقتصاد کلان

هیات وزیران با توجه به ورود عبدالناصر همتی به عرصه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که مانع از حضور کافی وی در بانک مرکزی و ایفای وظایف و مسئولیت‌های خطیر رئیس‌کل در حوزه‌های حساس پول و ارز می‌شود، با خاتمه مسئولیت ایشان در سمت ریاست کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد. کمیجانی قائم‌مقام بانک مرکزی ازاین‌پس و مطابق قانون، تمامی وظایف و اختیارات رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده خواهد داشت.

در خبری از حوزه بین‌الملل، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ای برای برگزاری دور بعدی مذاکرات درباره برجام وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مذاکره‌کنندگان با این درک پیش می‌روند که مذاکرات جاری، دور نهایی است. دور پنجم نشست کمیسیون مشترک برجام از روز سه‌شنبه گذشته در گرند هتل وین آغاز شد. این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امور خارجه ایران و گروه چهار به‌علاوه یک، برگزار خواهد شد.

در خبری از گروه مسکن، امیدعلی پارسا، رئیس سازمان امور مالیاتی گفت:برای اخذ مالیات، خانه باید ۴ماه خالی باشد و بعد از ۴ ماه اطلاعات آن توسط وزارت راه و شهرسازی در اختیار ما قرار می‌گیرد. از مردادماه به بعد هر خانه‌ای که یک روز خالی باشد مشمول قانون مالیات بر خانه خالی می‌شود؛ بنابراین، توصیه اکید من به همه مردم این است که حتماً خانه‌هایشان را قیمت عادله و متعادل اجاره بدهند تا مشمول آن مالیات نشوند؛ چون این مالیات بسیار سنگین است یعنی چیزی حدود نصف اجاره ماهانه می‌شود و عدد خیلی بالا و موثری است.

در خبری از صنعت مواد غذایی، شرکت بازرگانی دولتی ایران قیمت عرضه هر کیلوگرم شکر درِ کارخانه را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد. به گزارش فارس، قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، نرخ تحویل شکر فله‌ای درب کارخانه است که پس از اعمال هزینه‌های مختلف، شکر در بسته‌های یک کیلوگرمی برای مصارف خانوار با قیمت بیشتری به دست مصرف‌کننده می‌رسد. هم‌اکنون قیمت هر کیلوگرم شکر در بازار حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان است.

بازار امروز

بازار امروز را با افزایش عرضه‌ها آغاز خواهیم کرد. با توجه به اینکه در پایان معاملات دیروز شاهد افزایش عرضه‌ها و بعضاً منفی شدن قیمت‌ها در برخی نماد‌ها بودیم، انتظار شروع نزولی بازار در شروع معاملات را خواهیم داشت.

در صورت بهبود تقاضا در ادامه بازار می‌توان امیدوار به ادامه روند صعودی روز‌های گذشته و خروج از جو منفی ماه‌های اخیر بود.

همچنین درصورتی‌که شاهد ادامه روند منفی تا پایان معاملات باشیم، شاهد بازگشت جو منفی هفته‌های اخیر و عقب‌نشینی مجدد خریداران خواهیم بود. نوسان نرخ دلار نیز در روز‌های گذشته منجر به افزایش نوسانات تصمیم‌گیری‌ها شده است.

علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد که جو روانی ایجادشده توسط دلالان دلار منجر به این نوسانات شده، اما نمی‌توان نسبت به تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی و رهاشدگی حوزه مدیریت ارزی از سوی دولت و مسئولین این نهاد بی‌تفاوت عبور کرد.


  • بیشتر بخوانید:

صف‌های خرید و برهم زدن بزم گروه‌های بزرگ ...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اقدس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
به نظر می‌رسد که جو روانی ایجادشده توسط دلالان دلار منجر به این نوسانات شده