بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
کاهش چشمگیر مقادیر فروش "دفارا" و تعدیل منفی سودآوری؛

عملکرد ناامیدکننده "دفارا" در سال مالی ۱۳۹۹

اصلی‌ترین دلیل کاهش سودآوری این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ را می‌توان کاهش چشمگیر مقادیر فروش محصولات داخلی دانست که منجر به کاهش درآمد‌ها نیز شد.
کد خبر : ۲۴۱۷۵۵

خواندن ۲ دقیقه

داروسازی فارابی+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، پس از شناسایی سود خالص جذاب ۶.۴۸۴ ریالی به ازای هر سهم داروسازی فارابی در پایان سال مالی ۱۳۹۸، شاید انتشار گزارش ناامیدکننده و اعلام تعدیل منفی ۱۹ درصدی سود خالص در سال مالی ۱۳۹۹، نتواند مانع از روند نزولی قیمت سهام این شرکت در شرایط کنونی شود.

گزارش حسابرسی نشده دفارا+بورس نیوز

اصلی‌ترین دلیل کاهش سودآوری این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ را می‌توان کاهش چشمگیر مقادیر فروش محصولات داخلی دانست که منجر به کاهش درآمد‌ها نیز شد.


از نکات با اهمیت صورت‌های مالی این شرکت می‌توان به عدم شناسایی سود سهام شرکت‌های زیر مجموعه (شناسایی سود سهام بیش از ۴۷۲ میلیارد ریالی شرکت ژلاتین کپسول ایران و شناسایی سود ۴۷۶ میلیارد ریالی شرکت پخش هجرت) اشاره کرد که این موضوع منجر به جبران بخشی از سودآوری و عملکرد ضعیف عملیاتی این شرکت شد.

محصولات دفارا+بورس نیوز

همانگونه که در جدول نیز قابل مشاهده است، کاهش چشمگیر مقادیر فروش داخلی، علی رغم افزایش نرخ‌های کپسول، قرص، سوسپانسیون به عنوان محصولات اصلی شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ در مقایسه با سال گذشته منجر به کاهش بیش از ۶۵۳ میلیارد ریالی مجموع درآمد‌ها و بیش از ۲۵۶.۰۰۰ عددی انواع محصولات فروش این شرکت شده است.

در مجموع کل مبالغ فروش این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ در حدود ۶.۴۹۳ میلیارد ریال بوده که این مبلغ در مقایسه با ۷.۱۴۶ میلیارد ریال فروش سال ۱۳۹۸ کاهشی ۹ درصدی را نشان می‌دهد.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر