بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر : ۲۴۱۸۷۶

شناسایی ۳۱ دستگاه ماینر در ورامین

مدیر برق ورامین گفت: این مزارع در مناطق مختلف شهرستان ورامین فعالیت می‌کرد و از آن‌ها، ۳۱ دستگاه استخراج (ماینر) که هر یک ۳۰۰ آمپر برق مصرف می‌کردند کشف شد.

هشدار کارشناسان از عواقب محیط‌زیستی تجارت این رمزارز

صاحب‌نظران مدت‌هاست در مورد مصرف بالای استخراج بیت‌کوین و عواقب محیط‌زیستی تجارت این رمزارز هشدار داده‌اند. بااین‌وجود تا پیش از اقدامات اخیر ایلان ماسک از جمله توییت‌های او، توجه‌ها به‌اندازه کافی به سمت آلودگی‌های ناشی از استخراج این رمزارز جلب نشده بود. فعالان این صنعت برای اینکه از رمزارز‌ها بدون آلوده کردن طبیعت استفاده کنیم، حداقل سه راهکار را ارائه می‌کنند: اولی، استفاده از منابع غیرفسیلی برای تأمین انرژی موردنیاز فعالیت‌های مربوط به بیت‌کوین است؛ دوم استفاده از رمزارز‌هایی است که با سیستم اعتباردهی متفاوت، روند استخراج آن‌ها انرژی کمتری مصرف می‌کند؛ و سوم، راهکار‌هایی خلاقانه مانند استفاده از توان استفاده‌نشده رایانه‌های کاربران سایت‌ها، بدون اینکه خودشان اصلاً خبر داشته باشند!

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی ۱۶۰۰ میلیارد دلار است

 

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱۶۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۴۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

اقدام وزارت نیرو بر تهیه لایحه قانونمند کردن استخراج رمزارز‌ها

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون برای بررسی موضوع قطعی برق، از تاکید این کمیسیون بر تهیه لایحه‌ قانونمند کردن استخراج رمز ارزها خبر داد.

آیا ارزش بازار اتریوم از بیت کوین پیشی می‌گیرد؟

انعطاف‌پذیری نسبی اتر در معاملات رمزارز‌ها بار دیگر این ایده را در کانون توجهات قرار داد که دومین رمز ارز بزرگ بازار می‌تواند روزی از ارزش بازاری بیت‌کوین پیشی بگیرد.

در حال حاضر بیت‌کوین، باارزش‌ترین رمزارز جهان، دو برابر اتر قیمت دارد؛ اما این شکاف قیمتی در ماه می‌حدود ۳۵۰ دلار کاهش یافت و این امر به لطف یکی از شدیدترین افت‌های بیت‌کوین و اندک عقب‌گرد اتر محقق شده بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر