بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
آیا ارزش بازار اتریوم از بیت کوین پیشی می‌گیرد؟
انعطاف‌پذیری نسبی اتر در معاملات رمزارز‌ها بار دیگر این ایده را در کانون توجهات قرار داد که دومین رمز ارز بزرگ بازار می‌تواند روزی از ارزش بازاری بیت‌کوین پیشی بگیرد.
کد خبر : ۲۴۱۸۷۸

خواندن ۲ دقیقه

اتریوم+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز،  انعطاف‌پذیری نسبی اتر در معاملات رمزارز‌ها بار دیگر این ایده را در کانون توجهات قرار داد که دومین رمز ارز بزرگ بازار می‌تواند روزی از ارزش بازاری بیت‌کوین پیشی بگیرد.

در حال حاضر بیت‌کوین، باارزش‌ترین رمزارز جهان، دو برابر اتر قیمت دارد؛ اما این شکاف قیمتی در ماه می‌حدود ۳۵۰ دلار کاهش یافت و این امر به لطف یکی از شدیدترین افت‌های بیت‌کوین و اندک عقب‌گرد اتر محقق شده بود.

تگان کلاین، یکی از بنیان‌گذاران شرکت نرم‌افزاری بلاکچین Edge & Node بیان کرد: اتر در آینده در برخی موارد احتمالا از بیت‌کوین گوی سبقت را خواهد ربود؛ زیرا اتریوم در به‌روزرسانی و علاقه توسعه‌دهدگان به آن، از بیت‌کوین سرتر است. اما او اشاره می‌کند که سرمایه‌گذاران بایستی بر روی هر دو نماد سرمایه‌گذاری کنند.

سرعت بالای تغییرات در بازار رمزارز، امکان پیش‌بینی را به مخاطره می‌اندازد. با وجود چنین شرایطی، استراتژیست‌های Goldman Sachs و خبرگان سرمایه‌گذاری Cathie Wood از جمله کسانی هستند که اخیرا بر روی توانایی‌های اتر تاکید داشته‌اند. به شکلی گسترده‌تر، علاقه به رمزارز‌ها در درحالی افزایش یافته که بر اساس گزارش CoinGecko ارزش ۱،۶ تریلیون دلاری بازار رمزارز‌ها با افت ۴۲ درصدی همراه بوده است.

در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، دو استراتژیست Goldman Sachs، میخائیل اسپروگیس و جف کوری بیان کردند که مزیت «نخستین حرکت» بیت‌کوین به نظر «شکننده» می‌رسد و افزودند که احتمال آن وجود دارد که «سرانجام جایگاه برتر خود را به عنوان ذخیره ارزش دیجیتال نسبت به سایر رمزارز‌ها به همراه استفاده عملی و توانایی فناورانه بیشتر از دست بدهد».

آن‌ها بیان کردند که به نظر می‌رسد اتر کاندیدای پیشی‌گرفتن از بیت‌کوین باشد؛ در حالی که ذکر کردند که چنین نتیجه‌ای «دور از قطعیت» نیست؛ افزودند که رشد سالانه عرضه اتر محدود شده و این مسئله به اعتبار آن به عنوان ذخیره ارزش یاری می‌رساند.

بیت‌کوین در ماه می‌حدود ۳۷ درصد افت قیمت داشته که این یکی از بدتری عقب‌نشینی‌های ماهانه آن است، در حالی که اتر حدود یازده درصد در مدت مشابه دچار افت قیمت شده است. بزرگترین رمزارز دنیا دیشب با حدود ۲ درصد افت قیمت، به حدود ۳۶ هزار دلار رسید. اتر نیز با افت ۱،۵ درصدی حدود ۲۵۶۰ دلار معامله شد. ارز‌های مجازی پس از سخنان ایلان ماسک در خصوص خصیصه‌های مصرف انرژی بیت‌کوین و نیز افزایش مقررات نظارتی چین بر روی استخراج رمزارزها، ارز‌های مجازی تحت فشار قرار گرفته‌اند.

به نظر برخی، بیت‌کوین رقبای خود را از بین می‌برد تا همچنان در صدر باقی بماند و این مسئله به سبب توجه زیادی است که به خود جذب می‌کند. به عنوان مثال اندرو کیگوئل، مدیر اجرایی Tokens.com، استدلال می‌کند که بیت‌کوین، با توجه به اینکه موسسات و سرمایه‌دارانی مانند ماسک در مورد آن صحبت می‌کنند، «بهترین سیگنال‌های تأیید اعتبار خارجی" را جذب خود می‌کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda Corp گفت: «بیت‌کوین همچنان پادشاه رمزارز‌ها باقی خواهد ماند». بیت‌کوین برای اتریوم لقمه گلوگیری است و نسبت به اتر یک مزیت عمده دارد، آن هم عرضه ثابت فقط ۲۱ میلیون سکه».

اتر نسبت به سال گذشته با رشد ۹۰۰ درصدی همراه بوده است و این میزان از صعود ۲۷۵ درصدی بیت‌کوین نیز بیشتر بوده است. با توجه به دستاورد‌های عظیم اتر، بحث همچنان در خصوص «the flippening» - عنوانی که اهالی بازار رمزارز به دوران پیشی‌گرفتن اتر از بیت‌کوین گذاشته‌اند- احتمالا برای مدتی دیگر نیز در محافل زنده و جذاب باشد.


  • بیشتر بخوانید:

کشورهای اسکاندیناوی مدل موفق استخراج پول های مجازی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر