بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
رشد ۷۰ درصدی سود سهام دریافتی؛

افزایش ۱۱۰ درصدی سودآوری گروه "دسبحا"

افزایش ۱۱۰ درصدی سودآوری گروه
درآمد‌های عملیاتی این شرکت سرمایه گذاری مربوط به سود سهام دریافتی بوده که به مبلغ ۴ هزار و ۴۳۹ میلیارد ریال ثبت و شناسایی شده است.
کد خبر : ۲۴۲۲۱۱

خواندن ۲ دقیقه

افزایش ۱۱۰ درصدی سودآوری گروه دارویی سبحان در سال ۱۳۹۹رشد ۷۰ درصدی سود سهام دریافتیکسب درآمد ۲.۰۰۰ میلیارد ریالی از محل سود فروش سهام

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت گروه دارویی سبحان به عنوان یکی از شرکت‌های سرمایه گذاری صنعت دارویی کشور، در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال گذشته موفق به کسب سود خالص ۶ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریالی و معادل ۱.۹۷۱ ریال به ازای هر سهم شده که این سود نسبت به سال مالی قبل از آن رشد ۱۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش ۱۱۰ درصدی سودآوری گروه دارویی سبحان در سال ۱۳۹۹رشد ۷۰ درصدی سود سهام دریافتیکسب درآمد ۲.۰۰۰ میلیارد ریالی از محل سود فروش سهام

درآمد‌های عملیاتی این شرکت سرمایه گذاری مربوط به سود سهام دریافتی بوده که به مبلغ ۴ هزار و ۴۳۹ میلیارد ریال ثبت و شناسایی شده که این مبلغ نسبت به سال مالی قبل از آن رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

سود سهام دریافتی از ۵ شرکت سرمایه‌پذیر اصلی شرکت دریافت شده است.

شرکت‌های سرمایه‌پذیر بورسی اصلی شرکت:

زیرمجموعه های بورسی دسبحا+بورس نیوز

با این حال سود سهام دو شرکت البرز دارو و سبحان دارو، بیش از ۸۰ درصد از کل سود سهام دریافتی "دسبحا" را به خود اختصاص می‌دهند و به این ترتیب مشاهده می‌شود که سودآوری این دو شرکت، اثر با اهمیتی در کسب درآمد سود سهام "دسبحا" دارند.

همچنین، این شرکت در بخش درآمد‌های غیرعملیاتی، مبلغ ۱.۹۹۹ میلیارد ریال سود فروش سهام (۳۲۲ درصد بیشتر از سال ۹۸) را شناسایی کرده و سود فروش سهام عمدتا از محل فروش بخشی از سهام شرکت‌های ایران دارو، کی‌بی‌سی و سبحان انکولوژی محقق شده است.

در جدول زیر شرکت‌های اصلی زیرمجموعه گروه دارویی سبحان در بخش بورسی ارائه شده است. لازم به ذکر است، با توجه به سرمایه گذاری‌های اندک این شرکت در بخش غیربورسی، زیرمجموعه‌های غیربورسی ارائه نشده است.


  • بیشتر بخوانید:

دورهمی سهامداران "دسبحا" با محور تطبیق اساسنامه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر