بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر : ۲۴۲۲۲۵

۱۰۰۰ ماینر غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری کشف شد

مجید فرهزاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری نزدیک به ۱۰۰۰ ماینر غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری کشف شده، اظهار کرد: در استان تنها پنج مگاوات برق برای ماینر‌های مجاز در نظر گرفته شده بود که از ابتدای خرداد تا پایان شهریور این ماینر‌ها اجازه استفاده از برق را ندارند.

آگاهی لازم برای استخراج رمزارز به مردم

کارشناس حوزه کار درباره تاثیر استخراج رمز ارز بر اشتغال و تولید کشور، اظهار کرد: معتقدم نباید از هول حلیم در دیگ بیفتیم، چون هنوز نسبت به تامین اعتبار و پشتوانه این پول‌های الکترونیکی یا بیت کوین و امثال آن تضمینی وجود ندارد لذا دولت باید به مردم در این خصوص آگاهی بدهد و اطلاع رسانی عمومی کند.

مصرف برق صنعت ماینینگ یک درصد تولید برق کشور است

امید علوی، نائب‌رئیس کمیسیون بلاک‌چین و رمزارز سازمان نصر با بیان اینکه مصرف انرژی رمزارز‌ها در دنیا را خیلی دقیق نمی‌توان اندازه‌گیری کرد، گفت: مصرف انرژی رمزارز را از روی قدرت پردازش یا هش‌ریت شبکه محاسبه می‌شود. با تخمین زدن مقدار هش‌ریت و تعداد دستگاه‌هایی که در دنیا وجود دارد، میزان مصرف برق شبکه بیت‌کوین را محاسبه می‌کنند. از آنجایی که بیشترین ماینینگ رمزارز مربوط به بیت‌کوین است، معمولا ملاک مصرف برق هم مصرف بیت‌کوین است.

جمع‌آوری بیش از ۶ هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال در خوزستان

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال در خوزستان، گفت: این دستگاه‌های غیرقانونی معادل برق مصرفی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ خانوار خوزستانی در تابستان را در لحظه، مصرف می‌کنند.ب کشور گفت:

کاهش ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱۴۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱۰.۷۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر