بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
تفاهم نامه همکاری میان فرابورس و گروه پیشگامان دنیای مالی
با هدف توسعه همکاری‌های دو جانبه با حضور مدیرعامل فرابورس ایران و رئیس شورای سیاست گذاری پیشگامان دنیای مالی به امضا رسید.
کد خبر : ۲۴۲۲۴۴

خواندن ۲ دقیقه

تفاهم نامه همکاری فرابورس و گروه پیشگامان دنیای مالی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بین گروه پیشگامان دنیای مالی (با همکاری دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع)) و شرکت فرابورس ایران با حضور امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران و مهدی صادقی شاهدانی رئیس شورای سیاست گذاری گروه پیشگامان دنیای مالی در محل فرابورس ایران برگزار شد. این تفاهم نامه به منظور توسعه همکاری‌های دوجانبه علمی، پژوهشی و اجرایی بین دو مجموعه به امضا رسید.

امیر هامونی، مدیرعامل شرکت فرابورس ایران اظهار کرد: فرابورس با یک تیم جوان تشکیل شد تا با ساختارشکنی و ایجاد پویایی در محیط بازار سرمایه، ابزار‌ها و بازار‌های نوینی را با اهداف مختلف تأمین مالی راهی این بازار کند.

وی افزود: باهمکاری سازمان بورس و تلاش همکاران، هم‌اکنون بالغ بر ۲۰ ابزار مالی در فرابورس راه‌اندازی شده به نحوی که حتی حق اختراع و برند نیز در فرابورس معامله می‌شود و انواع صکوک که به حدود ۱۰ نوع متفاوت می‌رسد، در حال معامله در این بورس است.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران ادامه داد: همچنین انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعم از جسورانه، خصوصی و قابل معامله در دسترس سرمایه‌گذاران قرار گرفته و تأمین مالی جمعی نیز که بر پایه فرهنگ گلریزان ایران شکل گرفته و برای آن در دنیا تولید ادبیات شده، در حال فعالیت در فرابورس است.

هامونی با اشاره به محیط فعالیت سندباکس در فرابورس توضیح داد: سندباکس یا همان جعبه شنی می‌تواند مراحل خلق یک بازار و ابزار جدید و سیر فرایند‌های مربوط به تصویب دستورالعمل‌ها و مصوبات آن را به کمتر از یک سال برساند.

وی خاطرنشان کرد: فرابورس ایران در سند باکس، در یک محیط آزمایشگاهی با استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، پژوهشگران و دانشگاهیان می‌تواند ابزار جدیدی را طراحی، اجرا و آزمون کند و اگر بعد از ۶ ماه روال فعالیت این ابزار یا بازار جدید به خوبی پیش رفت می‌توان برای مقررات‌گذاری آن اقدام کرد.

مدیرعامل فرابورس توضیح داد: سندباکس نقش مهمی در کاهش ترافیک درخواست‌های ارسال شده به هیات‌مدیره سازمان بورس درباره تدوین مقررات جدید و اصلاح مقرارت‌های قبلی دارد و بدین شیوه تنها برای طرح‌هایی که در محیط سندباکس به خوبی عمل کرده‌اند، زمان برای تدوین مقررات اختصاص داده می‌شود.

تفاهم نامه همکاری فرابورس و گروه پیشگامان دنیای مالی+بورس نیوز

در این مراسم، همچنین، مهدی صادقی شاهدانی، رئیس شورای سیاست گذاری پیشگامان دنیای مالی بیان کرد: بازارمالی یک بازار تخصصی است، لذا هر فردی به راحتی نمی تواند در این حوزه اظهار نظر نماید بلکه نیازمند تخصص و دانش خاص این حوزه است. بر این اساس فعالیت در راستای توسعه دانش مالی با دید کاربردی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه و رشد بازار‌های مالی در ایران است.

رئیس شورای سیاست گذاری گروه پیشگامان دنیای مالی ادامه داد: ما آمادگی داریم تا با همکاری فرابورس در ارائه موضوعات و سوژه‌های موردنیاز بازار مالی کشور در حوزه توسعه بازار‌ها و ابزار‌های نوین تامین مالی به افراد فعال این گروه در شبکه فعالان مالی و همچنین دانشجویان مرتبط، رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها را به سمت و سوی موضوعات موردنیاز فرابورس سوق دهیم و خروجی مورد انتظار را از کار پژوهشی دانشجویان دریافت کنیم؛ همچنین نکته مهم‌تر توجه به همکاری در موضوعات اجرایی و عملیاتی است که با همکاری دو جانبه میان دو مجموعه فرابورس ایران و گروه پیشگامان دنیای مالی همچنین دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) قابل دستیابی است.


صادقی شاهدانی با اشاره به فعالیت‌های شبکه فعالان مالی توضیح داد: ما در شبکه فعالان مالی با شناسایی و جذب افراد علاقمند، متخصص و با انگیزه از سراسر کشور در حوزه مالی توانسته ایم به ظرفیت بسیار مناسبی دست یابیم که همکاری با شرکت فرابورس ایران در راستای ارتقای دانشی این افراد و استفاده از تخصص اعضای شبکه فعالان مالی درپیشبرد طرح‌های اجرایی و پژوهشی میتواند بسیار کمک کننده و مفید باشد.

به موجب تفاهمنامه‌ای که چهارشنبه ۱۹ خردادماه، ما بین گروه پیشگامان دنیای مالی و شرکت فرابورس ایران به امضا رسید محور‌های همکاری در موضوعاتی، چون تعاملات علمی، همکاری دو جانبه در طرح‌های پژوهشی، استفاده از ظرفیت شبکه فعالان مالی در طرح‌های اجرایی و عملیاتی فرابورس ایران، همکاری‌های آموزشی، تشکیل کمیته‌های تخصصی، همکاری عملیاتی در مانع زدایی از فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و رفع چالش‌های تأمین مالی، تعامل دوجانبه در راستای فرهنگ سازی و ارتقای سواد مالی و… تعریف شد.


  • بیشتر بخوانید:

عرضه سهام مدیریتی غیرکنترلی "خفولا ۴" در نیمه تیرماه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر