بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت:

ایجاد تنوع در سبد محصولات تولیدی تا سال ۱۴۰۴

ایجاد تنوع در سبد محصولات تولیدی تا سال ۱۴۰۴
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: از برنامه‌های راهبری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تغییر چهره این صنعت در بخش توسعه زنجیره ارزش و ایجاد تنوع در سبد محصولات تولیدی تا سال ۱۴۰۴ است.
کد خبر : ۲۴۲۴۲۳

خواندن ۲ دقیقه

ایجاد تنوع در سبد محصولات تولیدی تا سال ۱۴۰۴

به گزارش بورس نیوز، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر اهمیت توسعه زنجیره پروپیلن در کشور گفت: از برنامه‌های راهبری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تغییر چهره این صنعت در بخش توسعه زنجیره ارزش و ایجاد تنوع در سبد محصولات تولیدی تا سال ۱۴۰۴ است.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جریان بازدید دوره‌ای از روند عملیات اجرایی پروژه GTPP اسلام آباد غرب که صبح روز گذشته (شنبه ۲۲ خرداد) انجام شد، گفت: پروژه GTPP اسلام آباد، نخستین پروژه ملی در صنعت پتروشیمی است که زنجیره آن از مسیر گاز طبیعی به پروپیلن و پلی پروپیلن توسعه پیدا می‌کند؛ لذا این پروژه به عنوان اولین پروژه توسعه‌ای شرکت ملی صنایع پتروشیمی پس از خصوصی سازی، در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

بهزاد محمدی با بیان اینکه، پروژه اسلام آباد غرب، اولین پروژه‌ای است که پس از خصوصی سازی ها، توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در دست توسعه است، افزود: عملیات اجرایی این پروژه در سه فاز تعریف شده است و از این لحاظ یک مگا پروژه محسوب می‌شود. در ابتدا از مسیر گاز طبیعی به متانول می‌رسیم و از این مسیر به سمت پروپیلن که قلب دانش فنی پروژه است و نهایتا به سمت تولید پلی پروپیلن حرکت خواهیم کرد.

وی حجم سرمایه گذاری این طرح را ۵۴۵ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: دانش فنی این پروژه طی سالیان متمادی و با تلاش پژوهشگران ایرانی در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی توسعه داده شده است و پیش بینی می‌شود، این پروژه با شتابی که در فرایند عملیاتی اجرایی دارد، در سال ۱۴۰۳ به مرحله بهره برداری و تولید برسد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران خاطر نشان کرد: یکی از عواملی که باعث شده است صنعت پتروشیمی کشور در مسیر توسعه طرح‌های تولید پروپیلن موفق نباشد، عدم دستیابی به دانش فنی تولید این محصول راهبردی است. در حال حاضر ظرفیت تولید پروپیلن کشور در حدود یک میلیون تن در سال است، ولی نیاز ما نزدیک به ۴ میلیون تن در سال است.

بهزاد محمدی با تاکید بر اهمیت توسعه زنجیره پروپیلن در کشور، افزود: از برنامه‌های راهبری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تغییر چهره این صنعت در بخش توسعه زنجیره ارزش و ایجاد تنوع در سبد محصولات تولیدی تا سال ۱۴۰۴ است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجوز ساخت برخی از پروژه‌های GTPP یا GTP که نه تنها پروپیلن بلکه مشتقات پروپیلن را تولید خواهند کرد، صادر شده است که امیدواریم با انجام پروژه‌های تولید پروپیلن از مسیر گاز و همینطور پروژه‌های PDH از مسیر پروپان، تولید ۴ میلیون تنی پروپیلن و توسعه زنجیره ارزش از این مسیر تا سال ۱۴۰۴ محقق شود.


  • بیشتر بخوانید:

بازگشت درآمد‌های "شفن" به روند صعودی/ اسید استیک همچنان درآمدزاست

اشتراک گذاری :
ارسال نظر