بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

افسار دلار بر گردن دوست/ فتیله‌ای که دولت کم‌وزیاد می‌کند

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه پگاه گفت: نرخ ارز کاملا انحصاری در اختیار دولت است و شاید در کوتاه‌مدت نرخ ارز توسط اهالی پاستور ثابت یا حتی کاهش شود تا جلوی رشد قیمت‌ها را بگیرد و هم سیگنالی مبنی بر آغاز تغییرات اقتصادی را به مردم بدهد.
کد خبر : ۲۴۲۵۰۶

افسار دلار بر گردن دوست/ فتیله‌ای که دولت کم‌وزیاد می‌کند

حسین نصیری در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله که امروز در بازار سرمایه وجود دارد این است که قیمت بسیاری از سهام بسیار بیشتر از ارزش روز آن‌ها است و تصور نمی‌کنم فردی منکر آن باشد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه پگاه با بیان اینکه دو موضوع وجود دارد که به‌واسطه آن‌ها بازار سرمایه با مشکل مواجه شد، افزود: موضوع نخست مربوط به دلار بوده که شایعات زیادی درباره آن مطرح است و اینکه احتمالاً نرخ آن دارای یک شوک منفی و کاهشی است.

وی گفت: هرچند نامزد‌های ریاست جمهوری از بهبود وضعیت خبر می‌دهند اما؛ نرخ ارز یکی از آیتم‌هایی است که روی بازار ازنظر قیمت اسمی سهم یا ارزش ذاتی آن اثرگذار است.

نصیری بیان کرد: اگر بر اساس پیش‌بینی‌ها، روند اقتصاد کشور تغییر نکند با توجه به وجود تورم‌های انباشته از سنوات قبل، احتمالاً نرخ ارز افزایش خواهد یافت هرچند در کوتاه‌مدت این احتمال وجود دارد که دولت فعلی برای تحویل به دولت آینده نرخ ارز را پایین بیاورد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه پگاه تصریح کرد: بخش دیگر نرخ ارز مربوط به دولت آینده است و با توجه به اینکه نرخ ارز انحصاری در اختیار دولت بوده ممکن است که در کوتاه‌مدت نرخ ارز را ثابت نگه دارد یا کاهش دهد تا هم جلوی رشد قیمت‌ها را بگیرد و هم یک سیگنالی مبنی بر تغییرات به مردم بدهد.

وی گفت: این موضوع روی انتظارات افراد روی بسیاری از سهام اثرگذار است و از مسائل اصلی به شمار می‌رود و روی نگرش آینده اقتصاد مؤثر است.

نصیری با بیان اینکه ۸۵ درصد اقتصاد ایران به نهاد‌های تولید و تولید وابسته، تصریح کرد: اگر نتوانیم روابط بین‌الملل را در جهت تأمین این نهاد‌ها به کار بگیریم قطعاً اثر خود را بر روی تولید خواهد گذاشت و رشد سود و درآمد شرکت‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد، بنابراین سرمایه‌گذاران بر این اساس در یک فرصت مناسب خرید خود را انجام خواهند داد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه پگاه با بیان اینکه احتمالاً پس از انتخابات، بازار، رشد کوتاه‌مدتی خواهد داشت افزود: این رشد می‌تواند بلافاصله در هفته پس از انتخابات باشد و یا در پاییز با تغییر کامل جابجایی وزرا و سیستم جدید باشد.

وی گفت: نکته مهم برای بازار‌های مالی روند است، اما اکنون روند مشخصی در بازار وجود ندارد و با توجه به اُفتی که بازار وجود داشته در یک کانال و روند ثابت پیش خواهد رفت تا تصمیمات کلان و اقتصادی دولت جدید اتخاذ شود آن زمان می‌توان با اطمینان بیشتری صحبت کرد که قیمت ارز، تأمین سیستم مالی دولت، کسری بودجه و مسیر مالیات‌ها به چه نحو خواهد بود و سود و زیان شرکت‌ها چقدر قابل پیش‌بینی‌تر است.


بیشتر بخوانید:

«بورس» پشت دیوار بزرگ انتخابات

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
لیدرهای بعد از انتخابات کدامند
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

لیدرهای بعد از انتخابات کدامند

معاون اجرایی سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

هزینه جابه‌جایی از ملاصدرا چقدر آب می‌خورد؟

جیب سازمان بورس ۲۰درصد کوچک شد/ شناسایی ۲ همت درآمد از اهالی ملاصدرا
معاون اجرایی سازمان بورس در جمع خبرنگاران گفت:

جیب سازمان بورس ۲۰درصد کوچک شد/ شناسایی ۲ همت درآمد از اهالی ملاصدرا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
آقایان رییس جمهور رییس بانک و وزیر اقتصاد و دیگر مسوولان اینقدر با نرخ دلار بازی نکنید هر روز باعث ضرر و زیان به عده ای و سود سرشار به رانتخواران میشوید.این چه وضضعیست؟چرا یک روز اجازه نمیدهید دلار زهرماری ثابت بماتد؟آقایان مسوول بزرگترین خدمت اعلام نرخ ثابت برای دلار لااقل برای شش ماهه.چه اتفاقی افتاده دیروز گران کردن و امروز ارزون؟کجای اقتصاد به شما اجازه داده دلبخواهی نرخ ارز را بالا پایین کنید؟و در اقتصاد خرد و کلان مردن تلاطم؟؟؟
مجید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
قیمت سهم شرکت ها وابسته به عرضه و تقاضا است و به غیر از این کسی نمیداند چه شرکتی چند می ارزد و گرنه این همه ریزش در قیمت سهم ها ایجاد نمی شد، مشکل اینجاست که پولهایی که در کشور بدون پشتوانه یا به خیال خودشان با پشتوانه چاپ شده است در کجای این کشور مصرف یا حیف و میل شده و لذا برای جایگزینی آن پولها بورس را به این روز درآوردند، آمریکا برای سلامت مردم کشورش بیت کوین را که با پول مردم دنیا جمع شده بود 50 درصد ریزش داد و به هدف خود رسید و حالا باز بیت کوین در حال جمع شدن است، در کشور ما برای جبران پولهایی که حیف و میل کرده اند بورس را به فلاکت می کشند و باز به کارشان ادامه می دهند، چرا که کسی نیست حسابرسی و بازخواست کند، به همین دلیل هر کسی از ذن خود حرفی می زند، معلوم نیست اموال کشور را چقدر حیف و میل کرده اند که قیت سهم های بورسی را به این حال درآورده اند که هزاران هزار شرکت ورشکسته شده و کارگرانش بیکار شده اند، و گرنه با ریزش بورس قیمت ارز و طلا و مسکن و مایحتاج مردم سر به فلک نمی کشید. اگر پول کشور در راه غنی سازی اورانیوم و ساخت موشک و سلاح مصرف شده که باید پشتوانه ارزش پول ملی بشود نه کاهش آن، کاش حساب و کتابی بود و جلو تورم و بیکاری و رنج و محنت مردم را می گرفت