بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت:

ضرورت رفع موانع صادرات کالاها از بورس کالا

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در چهل و نهمین کارگروه توسعه صادرات ضمن تاکید بر جایگاه رایزنان بازرگانی در بازار‌های هدف، گفت: رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران به کشور‌های چین، روسیه، ارمنستان، آذربایجان و عمان اعزام شده‌اند.
کد خبر : ۲۴۲۵۱۹

خواندن ۲ دقیقه

ضرورت رفع موانع صادرات کالاها از بورس کالا

به گزارش بورس نیوز، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در چهل و نهمین کارگروه توسعه صادرات ضمن تاکید بر جایگاه رایزنان بازرگانی در بازار‌های هدف، گفت: رایزنان بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران به کشور‌های چین، روسیه، ارمنستان، آذربایجان و عمان اعزام شده‌اند.

حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در این نشست از آمادگی نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران در کشور‌های مذکور و نیز عراق و افغانستان در راستای کمک به تجار و بازرگانان به منظور افزایش ظرفیت‌های تجاری فی مابین ایران و کشور‌های هدف خبر داد.

دبیر شورای‌عالی توسعه صادرات غیرنفتی در ادامه رفع موانع صادرات کالا‌های بورسی در قالب مکانیزم‌های بورس کالا و نیز صادرات طلا و جواهرآلات و رفع موانع و مشکلات این حوزه با توجه به ظرفیت‌های مناسب ارزی‌آوری این صنعت ضروری دانست.

در این جلسه همچنین تأکید شد تا در جهت سیاست‌های کلان وزارت صمت، تیک‌های تایید صادرات و واردات بر روی سامانه جامع تجارت و سامانه گمرک ایران به حداقل برسد؛ لذا مقرر شد در اجرای این سیاست تمامی دستگاه‌های مرتبط با صادرات کالا و خدمات بایستی همکاری‌های لازم را جهت مانع‌زدایی از صادرات به عمل آورند.


  • بیشتر بخوانید:

بازی دولت در زمین "بورس"، تمام شد!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر