بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۶
کد خبر : ۲۴۲۵۲
به دنبال اعلام تصميم صندوق بين المللي پول براي عرضه 400 تن طلا به بازار قيمت اين فلز 7 دلار كاهش يافت و به مرز 1000 دلار رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بين الملل فارس هيئت مديره صندوق بين المللي پول با فروش بخشي از ذخاير طلاي اين سازمان موافقت كرد. 

بر اساس اين تصميم قرار است 403.3 تن از ذخاير طلاي صندوق بين المللي پول به بازار عرضه شود. اين رقم معادل يك هشتم كل ذخاير طلاي صندوق است.درآمدي كه از اين محل بدست مي آيد در جهت اجراي طرح كمك 250 ميليارد دلاري صندوق بين المللي پول به كشورهاي جهان براي مقابله با بحران اقتصادي مورد استفاده قرار مي گيرد. 

دومنيك استراس كان مدير عامل صندوق بين المللي پول با ابراز رضايت از اين تصميم گفت: من خوشحالم كه هيئت مديره به طور قاطع از فروش محدود ذخاير طلاي صندوق حمايت كرده تا در درازمدت تامين مالي اين سازمان را تضمين كند و ما را قادر سازد از كشورهاي فقير حمايت كنيم. 

وي در مورد اثرات اين اقدام بر بازار طلا گفت: ما اين مقدار طلا را به شيوه اي مسوولانه و شفاف عرضه مي كنيم تا در بازار طلا آشفتگي ايجاد نكند. 

صندوق بين المللي پول بعد از امريكا و آلمان سومين دارنده بزرگ ذخاير طلا در جهان است. 

تصميم صندوق بين المللي پول براي فروش 403.3 تن از ذخاير طلاي خود در راستاي توافق انجام شده در نشست مرداد اين سازمان انجام مي شود كه طي آن مقرر شد تا 5 سال آينده 2000 تن از ذخاير طلاي آن به بازار عرضه شود. 

بر اساس اين گزارش بازار جهاني طلا در برابر اين تصميم به سرعت واكنش نشان داد و در حالي كه در اواخر هفته گذشته قيمت طلا به بالاي 1020 دلار در هر اونس رسيده بود در روز دوشنبه اين رقم به 1001.4 دلار در هر اونس كاهش پيدا كرد. 

قيمت طلا نسبت به روز جمعه حدود 7 دلار در هر اونس كاهش داشته است. 

افزايش ارزش دلار نيز يكي ديگر از علل كاهش قيمت طلا عنوان شده است. در حال حاضر هر يورو در برابر 1.4674 دلار معامله مي شود كه افزايش نيم سنتي ارزش دلار نسبت به روز جمعه را نشان مي دهد. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر