بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
گزارش بازارهای مالی در روز دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰؛

بیت کوین در مرز ۴۰ هزار دلار

معاملات انس جهانی طلا با افت ۱۴.۲۵ واحدی در سطح ۱۸۶۳ قرار گرفت.
کد خبر : ۲۴۲۵۴۶


 شاخص کل بورس تهران امروز با رشد ۸۹۷۸ هزار واحدی به کار خود پایان داد، این در حالی بود که شاخص هم وزن ۹۰۸ واحد کاهش یافت. گروه خودرویی و پالایشی امروز روند خوبی داشتند، و اکثر نماد‌های شاخص ساز مثبت بودند. نماد‌های کگل، شستا، وپاسار بیشتر تاثیر را بر شاخص داشتند.

 با وجود اخبار منتشر شده در خصوص ادامه‌ی نشست برجام تا پس از انتخابات، قیمت دلار مقداری کاهش یافت، به طوری که در سطح ۲۳۹۸۰ تومان در بازار آزاد در حال معامله است، در این خصوص از حجم تقاضا در بازار کاسته شده است، به طوری خریداران ریسک ورود به معامالات سنگین را نمیکنند. در بازار طلا نیر تقاضا تحت تاثیر انتخابات به شدت کاهش یافته است، ولی این موضوع قیمت‌ها رو تحت تاثیر قرار نداده و امروز شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم، به طوری که سکه در قیمت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

 قیمت نفت خام در نخستین روز از آغاز معاملات خود، با ۰.۸۳ درصد افزایش در اوج معاملات چند ساله قرار گرفت. این رشد در شرایطی رقم خورد که نشانه‌هایی از بهبود تقاضای نفت و کاهش عرضه تحت هدایت اوپک وجود دارد. علاوه بر این، کارتل نفت اخیراً توافق کرده است که به برنامه خود برای کاهش تدریجی محدودیت عرضه تا ژوئیه ادامه دهد، که نشان دهنده تقویت مستمر اصول بازار است.

 معاملات انس جهانی طلا با افت ۱۴.۲۵ واحدی در سطح ۱۸۶۳ قرار گرفت. این در حالی بود که شاخص دلار نیز با افت مواجه بود. زیرا سرمایه گذاران اکنون توجه خود را به تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی فدرال در اواخر هفته معطوف کرده اند.

 شاخص سهام ژاپن NIKKEI ۲۲۵ به دنبال از دست دادن ۰.۹۳ درصدی در هفته، امروز ۲۱ واحد رشد کرد. این در حالی است که سرمایه گذاران سرعت بهبود اقتصادی داخلی را در برابر افزایش شاخص اصلی قیمت آمریکا در هفته گذشته آمریکا ارزیابی کردند.

 معاملات داوجونز، امروز ۲۳۵ واحد افت کرد، زیرا سرمایه گذاران منتظر جلسه FOMC در اواخر هفته هستند تا مشخص شود که بانک فدرال رزرو چه تصمیمی در خصوص نرخ بهره میگیرد. با این حال معامله گران به دنبال هرگونه به روزرسانی در مورد نظر بانک فدرال در مورد تورم هستند.

 بازار رمز ارز‌ها امروز در وضعیت مناسبی قرار گرفتند، زیرا روز گذشته مدیر عامل شرکت تسلا اعلام کرد که در صورت استفاده استخراج کنندگان بیت کوین از انرژی‌های تجدید پذیر بار دیگر اجازه معامله محصولات تسلا را با استفاده از رمز ارز‌ها فراهم خواهد ساخت. با انتشار این خبر قیمت بیت کوین در مرز ۴۰ هزار دلار قرار گرفت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر