بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
بیانیه جمعی از اهالی بازار سرمایه در حمایت از آیت‌الله رئیسی
انتخابات هفته جاری ریاست جمهوری انتخاباتی حساس و سرنوشت ساز در سپهر تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور است.
کد خبر : ۲۴۲۷۳۹

خواندن ۲ دقیقه

بیانیه جمعی از اهالی بازار سرمایه در حمایت از آیت‌الله رئیسی


به نام خدا

به گزارش بورس نیوز، انتخابات هفته جاری ریاست جمهوری انتخاباتی حساس و سرنوشت ساز در سپهر تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور است.
 
فعالان بازار پول و سرمایه

 در شرایطی که کشور تحت فشار شدید تحریم‌های همجانبه ایالات متحده آمریکا و همراهانش قرار دارد مسوولیت ملی هر فرد در این شرایط حضور در انتخابات ریاست جمهوری و حفظ یکپارچگی و وحدت ملی در این برهه مهم از حیات سیاسی و اجتماعی ملت ایران است. بدون تردید حضور مردم در پای صندوق‌های رای و نمایش انسجام ملی صرف نظر از هر نتیجه‌ای که حاصل شود نمود بیرونی آن پیام آور تداوم مقاومت در برابر فشار حداکثری و بی نتیجه بودن تحریم‌ها و لزوم احترام به حقوق حقه ملت ایران است؛ لذا در لبیک به دعوت مقام معظم رهبری و ایفای وظیفه عینی، عموم  هموطنان به ویژه فعالان بازار سرمایه را از هر طیف و اندیشه و گرایش سیاسی به صندوق‌های رای دعوت کرده و از همه می‌خواهیم در چارچوب قانون فضای رقابت کنونی را به پیش برده و در فردای انتخابات همچون ید واحده از هر نتیجه قانونی حمایت کرده و پاسدار حریم جمهوری اسلامی ایران باشیم. حریمی که بهای حفظ آن خون هزاران  شهید و ایثارگر و مجاهدت و صبر ملت عزیز ایران بوده است.


اهالی بازار پول و سرمایه

در صحنه بازار پول و سرمایه نیز شاهد آن بوده ایم که مجموعه‌ای از روز‌های سخت در سال‌های ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹۷ و نیمه دوم ۹۹ بر بازار پول و سرمایه حاکم بوده است افزایش قابل توجه سود بانکی، نظام بانکی را به پرتگاه سقوط برده و با زمین زدن تولید حتی در فضای گشایش بعد از برجام روز‌های تلخی را بر بازار سرمایه حاکم کرد. خلف وعده‌های مکرر، بی سیاستی، تعطیلی اجرای اصل ۴۴، عدم توجه به اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد مردمی و در نهایت بر باد رفتن بخش عمده‌ای از ارزش سهام عدالت به عنوان یک ثروت ملی نمونه‌های از بی سیاستی‌ها در حوزه پولی و بازار سرمایه است. می‌دانیم اگر بخواهیم به مشکلات رخ داده ورود بیشتری کنیم لیست طولانی از آنچه در ۸ سال گذشته بر اقتصاد کشور رفته است قابل ترسیم است.


اهالی بازار پول و سرمایه
با نگاهی به شرایط کنونی اقتصاد و لزوم اتخاذ سیاست‌های جدید و اصولی در صحنه اقتصاد کشور ما امضا کنندگان این بیانیه حمایت خود از آیت الله رئیسی کاندیدای محترم ریاست جمهوری اعلام کرده و برنامه‌های ایشان را برای تعالی اقتصاد کشور مطلوب می‌دانیم. ایشان با اتکا به جایگاه خویش  و با اتکا به ۳ دهه حضور در سپهر سیاست کشور و سابقه مدیریت در مهمترین دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین هدایت آستان مقدس امام هشتم به عنوان بزرگترین نهاد مذهبی، اجتماعی و اقتصادی کشور دارای اصلحیت کامل برای عهده گیری این مسوولیت بزرگ است.

از این رو با دعوت از همه مردم به حضور درپای صندوق رای و احترام به همه نظرات و سلیقه‌ها، کلیه فعالان بازار پول و سرمایه را به رای دادن به آیت الله رئیسی فرا می خوانیم و انتظار داریم موارد ذیل مد نظر دولت جدید باشد و برنامه ریزی لازم برای تحقق آن‌ها بعمل آید:

• عدم مداخله دستوری در قیمت ارز صادراتی شرکت‌های بورسی
• التزام عملی در جهت حذف رانت در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور
• عدم مداخله دولت در قیمت گذاری محصولات از جیب سهامداران
• اصلاح قانون بازار سرمایه برای حمایت از حقوق سهامداران
• برقراری سیستم شایسته سالاری در انتصاب مدیران فارغ از نگاه سیاسی افراد
• پرداخت مطالبات شرکت‌های بورسی
• حذف ممنوعیت‌های صادراتی ناشی از سیاست‌های سرکوب قیمتی
 
 شاهین چراغی، ماشالله عظیمی، عظیم ثابت، سیاوش وکیلی، حیدر سلیتی، همایون دارابی، مهدی دلبری، میثم صمدی، محمد حسینی، مهدی ناجی، علی رضا سولگی، دلاور صالحی، محمد صمدی، پیمان حدادی، محمد قاسمی، روح الله بسحاق، محسن صولتی فر، محسن امنینیان، محمد علیزاده، سردار محمد علی براتی، امیر حسین شریفی، محمدرضا خوش کیش، حامد بسحاق، محمد قاسمی، حمید شریفی، علی رضا حسنی، ابوالفضل غریبی، محمد فخروالسلام، سعید توکلی و نعمت عیسی آبادی.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
من کارشناس ارشد،حسابداری دانشجوی دکترا تجزیه وتحلیل بازارهای مالی کارشناس ک ارت اختصاد تا کنون اسم این افراد رو هم نشنیده ام،ولی تنها راه نجات بازار سرمایه، اصلاح آن طبق قانون است،،شرکتهای دولتی تا زمان واگذاری کل سهام نباید دربازار اصلی معامله شوند!!!و باید دربازار قرمز یا نارنجی با نوسان یک یا دو معامله شوند،
عباس قلی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
ان شالله با امدن ایت الله رییسی دست مفسدان و اخلال گران از این کشور رخت بر خواهد بست .
و تمام کسانی که در این 1 سال و نیم با سرمایه 45 میلیون سهام دار بازی کردن محاکمه بشوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
همه خایه مالاااا
نام123
United States of America
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
بیجا کردید..جای فعالین و سرمایه گذاران، نظر دادید