بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت:

موفقیت دیگر در بهار ۱۴۰۰ برای فولاد مبارکه

فولادمردان شرکت فولاد مبارکه در ناحیه ریخته‌گری مداوم و فولادسازی توانستند در بهار امسال تولید ۲ میلیون و ۳۳ هزار تن تختال را به ثبت برسانند.
کد خبر : ۲۴۳۱۷۱

خواندن ۲ دقیقه

موفقیت دیگر در بهار ۱۴۰۰ برای فولاد مبارکه

به گزارش بورس نیوز، عباس اکبری محمدی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در خصوص موفقیت ثبت‌شده در تولید تختال طی سه‌ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: طی ۳ ماه گذشته علی‌رغم محدودیت‌های مختلف به‌ویژه در تأمین مواد اولیه، همچنین محدودیت‌هایی که به‌تازگی در زمینه تأمین آب و برق به وجود آمده، با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و همت همکاران بیش از ۲ میلیون تن تختال در فولاد مبارکه تولید شد. این مقدار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بسیار بیشتر است (میزان تولید صورت‌گرفته در سه‌ماهه ۹۹ به میزان یک‌میلیون و ۸۹۶ هزار تن تختال بوده است).

به گفته وی، میزان تختال تولیدشده در سه‌ماهه اول امسال نتیجه هماهنگی و برنامه‌ریزی تمامی کارکنان فعال در کارخانه فولاد مبارکه بوده و نشان می‌دهد پولادمردان شرکت فولاد مبارکه برای افزایش تولید و بهره‌وری بیشتر، با وجود همه محدودیت‌های بین‌المللی، همچون تحریم‌ها و مشکلات داخلی، کمبود منابع انرژی همچون آب و برق و مشکلات در تأمین مواد اولیه، توانسته‌اند بر تمامی مشکلات فائق آمدند و امر تولید را به بهترین شکل ممکن انجام دادند.

وی افزود: این موفقیت باعث می‌شود به میزان قابل‌توجهی از خروج ارز از کشور جلوگیری شود. از سوی دیگر بخشی از این تولید، محصولات صادراتی است که می‌تواند ارزآوری برای کشور داشته باشد و در مجموع باعث بهبود شرایط اقتصادی و افزایش تولید فولاد در کشور شود.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه تولید بیش از ۲ میلیون تن تختال در سه‌ماهه اول سال می‌تواند نویدبخش خبر‌های خوش در زمینه تولید سال ۱۴۰۰ باشد نیز ادامه داد: با برنامه‌ریزی که برای سال ۱۴۰۰ انجام‌شده و همچنین با توجه به شعار سال ۱۴۰۰، امیدواریم بتوانیم افزایش تولید قابل‌توجه نسبت به سال ۹۹ داشته باشیم.

اکبری محمدی ادامه داد: هراندازه میزان تولید فولاد به‌عنوان ماده اولیه صنایع پایین‌دستی افزایش پیدا کند، این بخش با اطمینان خاطر و به سهولت می‌تواند نیاز خود را تأمین کند و این امر به معنای اشتغال بیشتر در صنایع پایین‌دستی است؛ زیرا همان‌گونه که می‌دانید نزدیک به ۳۵۰ هزار نفر در صنایع پایین‌دستی فولاد مشغول به کار هستند و هراندازه این محصول که ماده اولیه صنایع پایین‌دستی است، بهتر و بیشتر تولید و تأمین شود، اشتغال در این بخش‌ها پایدارتر خواهد بود و در نهایت اقتصاد کشور پایدارتر می‌َشود و با شرایط بهتری روبه‌جلو حرکت می‌کند.

وی در پایان از همت و تلاش بی‌وقفه همه کارکنان فولاد مبارکه خصوصا کارکنان زحمت‌کش ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم تشکر و قدردانی کرد.


  • بیشتر بخوانید:

حال خوش "فولاد" با افزایش درآمد‌های سالانه

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر