بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: این شرکت با همکاری نیروی انتظامی استان در یک مانور کشف و جمع‌آوری دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز دیجیتال؛ ۹ محل استخراج رمز ارز را در استان کشف و ۳۸ ماینر غیر مجاز را ضبط کرد.
کد خبر : ۲۴۳۱۸۶

خواندن ۲ دقیقه

شناسایی ۹ محل استخراج رمزارز در استان کرمانشاه


به گزارش بورس نیوز، امیدعلی مرآتی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: این شرکت با همکاری نیروی انتظامی استان در یک مانور کشف و جمع‌آوری دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز دیجیتال؛ ۹ محل استخراج رمز ارز را در استان کشف و ۳۸ ماینر غیر مجاز را ضبط کرد.

وی افزود: در این مانور ۱۲ تیم از کارشناسان فنی شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با همراهی یگان امداد نیروی انتظامی، پس از اخذ مجوز از مقامات قضائی نسبت به بازدید محل‌های مشکوک به استخراج رمزارز دیجیتال غیرمجاز اقدام کردند.

وی با بیان اینکه این مانور که با هدف شناسایی و جمع آوری دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمزارز دیجیتال برگزار شد، ادامه داد: در این بازدید‌ها ۹ مرکز غیرقانونی استخراج رمز ارز‌های دیجیتال کشف و ۳۸ دستگاه ماینر غیر مجاز ضبط شد و همچنین انشعاب برق آنان قطع و متخلفان جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

مرآتی با اشاره به مصرف بسیار بالای برق توسط دستگاه‌های رمز ارز تصریح کرد: جهت تولید و استخراج یک بیت کوین بیش از ۳۰۰ مگاوات ساعت برق مورد نیاز است که این میزان انرژی، بیشتر از مصرف ۳۵ هزار مشترک خانگی در طی یک شبانه روز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از مردم کرمانشاه خواست در صورت مشاهده دستگاه‌های رمزارز غیرمجاز که توسط افراد سودجو نصب و راه اندازی می‌شود مراتب را با شماره تلفن ۱۲۱ اعلام کنند و در صورت صحت گزارش به نسبت میزان کشفیات، از پاداش نقدی تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال بهره‌مند شوند.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر