بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

کوچ نقدینگی از صندوق‌های ثابت به بازار

کوچ نقدینگی از صندوق‌های ثابت به بازار
کارشناس بازار سرمایه گفت: افرادی که نقدینگی خود را در صندوق‌های ثابت قرار داده بودند به این نتیجه رسیدن که در شرایط فعلی به بازار ورود و خرید کنند.
کد خبر : ۲۴۳۲۸۳

کوچ نقدینگی از صندوق‌های ثابت به بازار

احمد اشتیاقی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهار کرد: دلایل مثبت شدن بازار به ارزندگی سهام بر می‌گردد، افراد اگر طی دو هفته اخیر سهم می‌خریدند می‌توانستند در دو مجمع تیرماه امسال و تیرماه ۱۴۰۱ شرکت کنند و در یک افق سرمایه‌گذاری یکساله، سرمایه گذار می‌توانست از سود تقسیمی دو مجمع بهره‌مند شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: سود تقسیمی‌ها سال ۹۹ مناسب بود و از طرفی گزارش‌های سه ماهه‌ای که منتشر شده نیز بسیار خوب بود که نشان می‌دهد وضعیت سودهی شرکت‌ها نسبت به سال ۹۹ افزایشی بوده است.

وی با بیان اینکه ابهامی که بازار نسبت به انتخابات داشت برطرف شده و رئیس جمهور منتخب سیاست حمایتی را برای بازار سرمایه اعلام کردند، گفت: همچنین با توجه به اخباری که از برجام به گوش می‌رسد، ابهامات نرخ دلار نیز در حال برطرف شدن است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با کسری بودجه‌ای که کشور با آن مواجه است نمی‌توان انتظار داشت دلار به زیر ۲۰ هزار تومان برسد، خاطرنشان کرد: اگر برای کسری بودجه راهکاری در نظر گرفته نشود ممکن است موجب افزایش نقدینگی شود در نتیجه انتظار تورمی بیشتر می‌شود بر این اساس افرادی که نقدینگی خود را در صندوق‌های ثابت قرار داده بودند به این نتیجه رسیدن که در شرایط فعلی به بازار ورود و خرید کنند.

اشتیاقی بیان کرد: تا زمانی که P/E بازار در ۱۴۰۰ زیر عدد ۶ در حال معامله شدن است قیمت‌ها ارزنده است البته به تدریج این عدد باید تا ۸ نیز افزایش یابد.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: چشم انداز سرمایه گذاری یکساله در بورس با رشد ۴۰ درصدی همراه است که نسبت به بازار‌های موازی جذاب‌تر است بنابراین نباید برای بازار انتظار رشد شارپی داشت.

وی تصریح کرد: بازار به صورت تدریجی در حال رشد است و عوامل کلان اقتصادی نیز در حال پشتیبانی از آن هستند و در شرایط فعلی مولفه منفی که روی بازار اثرگذار باشد وجود ندارد و فقط موضوع عدم اعتماد است که هنوز برطرف نشده، اما اگر بازار به همین روند ادامه دهد پول‌های جدید نیز به بازار وارد خواهد شود.

اشتیاقی افزود: به نظر می‌رسد بازار شاخص یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را به عنوان کف قرار داده و به تدریج تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ که پایان فصل مجامع است شاخص توان رسیدن به یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد را دارد.


  • بیشتر بخوانید:

فصل جذاب «بورس»

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرمایه‌گذاری با استراتژی دفاعی
مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان آگاه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سرمایه‌گذاری با استراتژی دفاعی

یک رکوردشکنی در بورس تهران
نگاهی به معاملات امروز بازار سرمایه؛

یک رکوردشکنی در بورس تهران

بازدهی ۵۰درصدی «بورس» یک‌سال آتی
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بازدهی ۵۰درصدی «بورس» یک‌سال آتی

فصل جذاب «بورس»
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فصل جذاب «بورس»

ارسال نظر