بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کاهش قیمت نفت برای دومین روز متوالی
قیمت نفت برای دومین روز متوالی به دلیل نگرانی از شیوع نوع بسیار مسری‌تر ویروس کرونا و رشد آهسته‌تر تقاضا برای سوخت، کاهش پیدا کرد.
کد خبر : ۲۴۳۳۸۳

خواندن ۲ دقیقه

کاهش قیمت نفت+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، قیمت نفت برای دومین روز متوالی به دلیل نگرانی از شیوع نوع بسیار مسری‌تر ویروس کرونا و رشد آهسته‌تر تقاضا برای سوخت، کاهش پیدا کرد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۴ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۷۲ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه ۱.۵ درصد نزول کرده بود.

بهای معاملات نفت برنت ۱۰ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۷۴ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز دوشنبه با دو درصد کاهش قیمت بسته شده بود.

افزایش موارد شیوع نوع دلتای ویروس کرونا همزمان با مهیا شدن گروه اوپک پلاس برای برگزاری نشست وزیران در اول جولای و بحث درباره تعدیل محدودیت عرضه روی داده است. پیش بینی‌های اوپک از تقاضا برای نفت نشان می‌دهد که در سه ماهه چهارم ۲.۲ میلیون بشکه در روز کمبود عرضه وجود خواهد داشت و تولیدکنندگان این گروه فضا برای افزایش تولید خواهند داشت.

ویویک دهار، تحلیلگر کالای بانک کامن ولث در یادداشتی نوشت: قیمت‌های نفت به دلیل نگرانی از این که اوپک پلاس تصمیم خواهد گرفت تولیدش را به میزان قابل توجهی افزایش دهد در حالی که تهدید شیوع نوع دلتای ویروس کرونا جدی‌تر شده است، کاهش پیدا کرد.

اسپانیا و پرتغال که مقصد‌های محبوب سفر‌های تابستانی برای اروپایی‌ها هستند محدودیت‌های جدیدی را برای انگلیسی‌هایی که واکسن نزده اند اعمال کردند. همچنین ۸۰ درصد مردم استرالیا به دلیل شیوع نوع دلتا در این کشور با محدودیت‌های سخت گیرانه تری روبرو هستند.

روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از مقامات آگاه گزارش کرد مذاکرات در خصوص کریدور سفر میان آمریکا و انگلیس هم آهسته شده که تا حدودی به دلیل نگرانی از رشد موارد نوع دلتا در انگلیس است.

تحلیلگران انتظار دارند اوپک پلاس میزان عرضه نفت در اوت را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد، زیرا بازار با رشد تقاضا برای سوخت در آمریکا و چین با کمبود عرضه روبرو شده است.

سرمایه گذاران منتظر آمار هفتگی ذخایر نفت آمریکا هستند و طبق نظرسنجی رویترز، تحلیلگران انتظار دارند آمار نشان دهد ذخایر نفت این کشور برای ششمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، در آستانه انتشار آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه و اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه، هفت تحلیلگر برآورد کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۵ ژوئن، به میزان ۴.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
ارسال نظر