بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
دولت در بورس فقط ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام فروخت
وزیر اقتصاد گفت:عرضه‌های دولتی ۳۲ هزارمیلیارد تومان بود و رقم‌های عجیبی که گفتند صحت ندارد.
کد خبر : ۲۴۳۴۰۵

پنجره واحد خدمات بازار سرمایه رونمایی شد

به گزارش خبرنگار بورس نیوز با حضور وزیر اقتصاد،رئیس سازمان بورس و رئیس سازمان اسناد از سامانه پنجره واحد خدمات بازار سرمایه رونمایی شد.

پنجره واحد خدمات بازار سرمایه رونمایی شد

سهولت در فرآیند با راه اندازی پنجره واحد خدمات بازار سرمایه

محمدعلی دهقان دهنوی در مراسم رونمایی از پنجره واحد خدمات بازار سرمایه اظهار کرد: ارگان‌های مختلفی همانند سازمان ثبت، پست و امور مالیاتی وظیفه ارائه خدمت به فعالان بورس را بر عهده دارند بر این اساس تصمیم گرفته شد همه این سازمان‌ها را در یک مکان تجمیع کنیم تا هم در وقت صرفه‌جویی شود و هم کار با سهولت بیشتری انجام شود.

رئیس سازمان بورس افزود: همچنین سامانه جدید ستان راه‌اندازی شد که صدور مجوز الکترونیکی است و کاغذ از فرآیند آن حذف‌شده است و ویژگی مهم آن این است که متقاضی می‌تواند فرآیند تقاضای خود را پیگیری و مشاهده کند و کار سازمان در این بخش در معرض دید و شفافیت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به رونمایی میز خدمت الکترونیکی گفت: این میز تمام خدمات و راهنمایی‌های موردنیاز متقاضیان را ارائه می‌کند.

دهقان دهنوی تأکید کرد: با سه خدمت رونمایی شده فرآیندها آسان‌تر،در زمان صرفه‌جویی و فرآیندها شفاف می‌شود.

پنجره واحد خدمات بازار سرمایه رونمایی شد

دی ماه۹۹تمهیدات برای اتفاقات بورس اندیشیده شده بود

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، فرهاد دژپسند نیز در مراسم رونمایی از پنجره واحد خدمات بازار سرمایه اظهار کرد:سال ٩٩ سال خاصی برای بازار سرمایه بود و این امر حتی در برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری تبلور یافت؛ این در حالی است که یکی از ابواب اصلی گفته‌ها و برنامه‌های نامزدها، بورس بود.

وزیر اقتصاد افزود: در سال ٩٨ وقتی سردار سلیمانی شهید شد، از ما خواستند بازار چند روز بسته شود و همان زمان دغدغه ما در شورای عالی بورس تهییج برای افزایش حضور مردم در بورس بود که خوشبختانه در آن مقطع سخت، بدون کوچک‌ترین بحران و مشکل از آن مقطع عبور کردیم.

وی با اشاره به سوالاتی که درباره ناندیشیدن درباره تحولات بورس در سال 99  اظهار کرد: اتفاقا در اواخر دی ماه سال99به این موضوع اندیشیده شد که تقاضایی که برای بورس در حال رشد است را به صورت منطقی مواجه کنیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه دو راه پیش رو قرار داشت افزود: یک راه سرکوب تقاضا و اقبال به بازار را با دلسردی مواجه کنیم،راه دیگر قدرت میزبانی از مهمانان را افزایش دهیم و قابلیتی ایجاد کنیم که اگر مراجعات زیادی می شود از طریق اصول مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: می توانستیم دامنه نوسانات را کاهش دهیم و به نقدشوندگی بازار آسیب بزنیم اما گفتیم ریسک پذیری یکی از مسائل مهم بازار است و مدیران هم ریسک پذیر باشند.

دژپسند خاطرنشان کرد: جمع بندی جلسه دی ماه این بود که پیشنهادات روان‌سازی عرضه اولیه را بررسی کنیم،ما از دی ماه وارد فضای پیش بینی شده بودیم.

وی افزود: قرار بود طرف عرضه از طریق مجرای اصولی تقویت شده و عرضه اولیه تسهیل شود.

وزیر اقتصاد گفت: میزان شناوری شرکتها برای شرکتهای دولتی عمومی به ٢۵ درصد افزایش یافت.

وی گفت:بازار سرمایه یک جای شفاف و رقابتی است سیاست را اینگونه تنظیم کردیم که سهام دولت را در بورس عرضه کنیم کل عرضه های دولتی 32هزارمیلیارد تومان بود و رقم های عجیبی که گفتند صحت ندارد.
دژپسند تاکید کرد: این عرضه ها به موقع انجام شد و اگر صورت نمی گرفت حباب سریعتر و بزرگتر شکل می گرفت.

 

وزیر اقتصاد تاکید کرد:  در سال ۹۹ سود شرکت های بورسی متوسط ۲.۶ برابر شده و در برخی گروه ها 14 برابر و ۶ برابر شده است بنابراین نباید با دیگر کشورهایی که به خاطر کر‌ونا رشد منفی دارند قیاس شود.

وی گفت:۶۸۱ هزار میلیارد تومان تامین مالی برای اقتصاد صورت گرفته نه برای دولت. افزایش سرمایه ها و عرضه اولیه ها که به عنوان نقطه مثبت تلقی می‌شود حدود ۵ برابر شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر