بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
سختی استخراج بیت‌کوین با هر ۲۰۱۶ بلاک به‌طور خودکار تنظیم می‌شود.
کد خبر : ۲۴۳۴۶۵

خواندن ۲ دقیقه


به گزارش بورس نیوز، سختی استخراج بیت‌کوین با هر ۲۰۱۶ بلاک به‌طور خودکار تنظیم می‌شود. تنظیم سختی به سمت بالا یا پایین به تعداد شرکت‌کنندگان در شبکه استخراج و قدرت ترکیبی آن‌ها بستگی دارد.

این موضوع اخیرا با کاهش قدرت هش به دلیل توقف فعالیت ماینر‌های چین بحث‌برانگیز شده که با این وجود، با استقرار مجدد ماینر‌های چینی و از سرگیری عملیات، انتظار می‌رود قدرت هش بالا برود.

 

 

اگرچه کاهش قیمت پیش‌بینی می‌شود و علت آن نیز کاهش سپرده‌های ارزی بیت‌کوین و تجمع بیت‌کوین در کیف پول سرمایه‌گذاران و کاهش قیمت آن است، اما آیا به این معنی است که فرصتی برای خرید فراهم شده است؟

 

 

 


چشم‌انداز متعارف این است که منابع ماینری و کپیتولاسیون ماینر پس از تنظیم سختی استخراج، تاثیر بیشتری بر قیمت بیت‌کوین دارند. با این حال، این موارد، تنها عوامل موثر در قیمت بیت‌کوین در چرخه فعلی نیست بلکه ورودی کیف پول نهنگ، تعادل ارز و دارایی‌های نهادی از طریق سقوط و بازیابی چرخه فعلی نیز قیمت را تحت تاثیر قرار داده است.

قیمت مخالف توسط دارایی‌های نهادی پشتیبانی می‌شود. دارایی‌های خاکستری در چهار ماه گذشته به‌طور مداوم کاهش یافته است که برای قیمت بیت‌کوین در کوتاه مدت نزولی است. با این وجود برخلاف اکثر موسسات، دارایی‌های صندوق قابل معامله پرپرز بیت‌کوین ای‌تی‌اف (Purpose Bitcoin’s ETF) صعود داشته است. هدف ای‌اف‌تی بیت‌کوین احتمالا قیمت صعودی را نشان می‌دهد که در نمودار ورودی ارز مشاهده می‌شود.

خرید بیت‌کوین طی افت‌های قبلی سال ۲۰۲۱، سقوط فوری در ماه مه ۲۰۲۱ و کاهش قیمت دو هفته پیش ثابت کرده است که بیت‌کوین در کوتاه‌مدت در زمان بازیابی سودآور است و قیمت پس از هر سقوط همچنان محدود باقی‌مانده است، با این حال، بهبودی طی دو تا سه هفته بر اساس روند نمودار قیمت کامل می‌شود، بخشی از آن به دلیل نوسانات، فعالیت نهادی و کیف پول بزرگ در شبکه بیت‌کوین است؛ بنابراین آیا این اتفاقات به معنای فرصت خرید است؟ در واقع سودآورترین فرصت خرید برای معامله‌گران خرده‌فروشی و سرمایه‌گذاران بزرگ کیف پول نیست که منتظرند در عرض ۶۰ تا ۹۰ روز سود کسب کنند، با این حال برای هودلرز‌ها (HODLers) سودآور است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر