بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
مدیرعامل شرکت سپید ماکیان اعلام کرد:

تامین جوجه یکروزه "سپید" از "اجداد"

تامین جوجه یکروزه
مدیرعامل شرکت سپید ماکیان گفت: شرکت اجداد زربال به عنوان عمده‌ترین تامین کننده و پس از آن از شرکت پارس نیاک و شرکت اجداد سبزدشت و سایر تامین کنندگان جوجه یکروزه مادر در شرکت است.
کد خبر : ۲۴۳۵۲۷

خواندن ۳ دقیقه

شرکت سپید ماکیان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مجتبی رسولی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سپیدماکیان درخصوص آخرین نرخ مواداولیه خریداری شده و پیش بینی قیمت‌های جهانی مواداولیه اظهار کرد: باتوجه به ارز تخصیصی جهت واردات ذرت و سویا آخرین قیمت تمام شده شامل قیمت خرید و کرایه حمل به طور متوسط به ازای هر کیلو ذرت ۲۳.۸۰۰ ریال و هر کیلو سویا ۳۹.۰۰۰ ریال است.

وی افزود: طی ۸ ماهه اخیر قیمت‌های جهانی ذرت و سویا بیش از ۵۰ درصد با افزایش روبرو بوده، اما اکنون روند نزولی گرفته و تقریبا به ثبات رسیده است.

مدیرعامل شرکت سپید ماکیان درخصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی مواد اولیه ادامه داد: صرفا ذرت و سویا مشمول ارز تخصیصی بوده و بقیه مواداولیه با ارز آزاد است.

رسولی درخصوص قیمت فروش اقتصادی هر کیلو مرغ گوشتی زنده خاطرنشان کرد: فروش اقتصادی هر کیلو مرغ زنده به دو عامل قیمت تمام شده و قیمت فروش بستگی دارد. در صورت حذف ارز ۴۲.۰۰۰ ریالی مبنای محاسبه نرخ ارز جایگزینی برای تامین مواد اولیه خواهد بود که قطعا موجب افزایش قیمت تمام شده خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت سپیدماکیان درباره علت افزایش قیمت مرغ در ماه‌های اخیر بیان کرد: باتوجه به ثبات تقاضا و حتی افزایش تقاضا در برخی موارد جایگزینی گوشت مرغ و عدم تناسب قیمت مرغ در بازار با قیمت تمام شده موجب برهم زدن تعغدل بین عرضه و تقاضا شده که می‌تواند از علل افزایش باشد.

وی با اشاره به مرجع قیمت گذاری مرغ گوشتی خاطرنشان کرد: مرجع قیمت گذاری در کشور سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده با نظر شورای قیمت‌گذاری و تعیین سیاست‌های حمایتی بخش کشاورزی که زیرنظر وزیر کشاورزی فعالیت می‌کند، است.

مدیرعامل شرکت سپید ماکیان درخصوص تغییر نرخ ارز واردات نهاده‌های دامی قیمت گذاری مرغ افزود: تغییر در ارز پایه نهاده‌ها موجب تغییر در قیمت مرغ خواهد شد و این تصمیم گیری سریع خواهد بود و هرگونه تاخیر در نرخ گذاری در صورت تغییر نرخ ارز می‌تواند موجب برهم زدن تعادل در عرضه و تقاضا شود.

رسولی درباره خرید جوجه یکروزه مادر و نژاد جوجه تامین شده گفت: شرکت اجداد زربال به عنوان عمده‌ترین تامین کننده و پس از آن از شرکت پارس نیاک و شرکت اجداد سبزدشت و سایر تامین کنندگان جوجه یکروزه مادر در شرکت است. نژاد جوجه عمدتا از نژاد راس، آریراکرز و کاپ است.


  • بیشتر بخوانید:

ورود "اجداد" این شرکت زراعی به بورس/ درج نماد "اجداد" در بورس

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر؛

"زکوثر" بخشی از بدهی را با فروش زمین جبران کرد

شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر منتشر کرد؛

ورود "اجداد" این شرکت زراعی به بورس/ درج نماد "اجداد" در بورس

شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر خبر داد؛

"زکوثر" برای بورس مرغداری آورد

ارسال نظر