بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

خبری از افزایش تعرفه خرید برق نیروگاه‌ها نیست

خبری از افزایش تعرفه خرید برق نیروگاه‌ها نیست
رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق گفت: فعلاً خبری از افزایش تعرفه خرید برق نیروگاه‌ها نیست و برای افزایش تعرفه برق صنایع اقدام شده؛ اما این افزایش کافی نبوده است.
کد خبر : ۲۴۳۵۶۲

قطعی برق تا کی ادامه دارد؟

به گزارش بورس نیوز، قطعی برق مشکل جدی این روزهای کشور شده و بعضی صنایع انرژی بر، با توجه به مشکلات در تأمین برق موردنیاز خطوط تولید، انگیزه‌ای برای افزایش ظرفیت ندارند. توسعه صنایع درگرو توسعه صنعت نیروگاهی است و باید شرایطی فراهم شود که ظرفیت تولید برق نیروگاه‌ها، افزایش یابد. حال‌آنکه به سبب قیمت‌گذاری نامناسب برق نیروگاه‌ها، این صنعت هم رغبتی به اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت تولید برق و نوسازی تجهیزات فرسوده خود ندارد.

علی بخشی رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: در وضعیتی به سر می‌بریم که در فصل پیک مصرف برق، حجم تولید و مصرف برق تقریباً با یکدیگر برابر شده و مجبور به خاموشی می‌شویم ضمن اینکه کاهش بارش‌ها نیز برای نیروگاه‌های برق‌آبی، مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی افزود: مشکل اصلی اینجاست که در صنعت برق؛ چه در حوزه تولید و چه در حوزه توزیع؛ سرمایه‌گذاری کافی صورت نگرفته است.

بخشی تصریح کرد: اگر ساختار اقتصادی صنعت برق اصلاح شود و سرمایه‌گذاری در این صنعت انجام شود، می‌توان به رفع مشکلات امیدوار بود و البته با تغییر دولت انتظار می‌رود دولت جدید، موضوع اقتصاد برق را ساماندهی کند اما؛ درهرحال، این اتفاق زمان‌بر بوده و سرمایه‌گذاری در صنعت برق و توسعه نیروگاه‌ها، برنامه‌هایی بلندمدت هستند.

این فعال صنعت برق اضافه کرد: بحث مدیریت مصرف و تبادل انرژی با کشورهای همسایه، نسخه‌های کوتاه‌مدتی است و در بلندمدت، گرهی از مشکلات صنعت برق نخواهد گشود. قطعاً اگر دولت بعد بپذیرد که تبادل برق با همسایه‌ها، راهکاری کوتاه‌مدت است، حل این مسئله هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت امکان‌پذیر خواهد بود.

فعال صنعت نیروگاهی در رابطه با افزایش نرخ برق نیز اظهار کرد: فعلاً خبری از افزایش تعرفه خرید برق نیروگاه‌ها نیست. برای افزایش تعرفه برق صنایع اقدام شده؛ اما این افزایش کافی نبوده است. مدل‌ها و پیشنهاد‌هایی برای بهبود وضعیت صنعت برق، به آقای رئیسی ارسال کرده‌ایم و امیدواریم دولت بعدی با توجه به پیشنهاد‌ها و راهکارهای سندیکای صنعت برق، تدابیری بیندیشد که گره مشکلات این حوزه برطرف شود.


  • بیشتر بخوانید:
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دو راهکار برای رفع مشکل قطعی برق
کارشناس حوزه انرژی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دو راهکار برای رفع مشکل قطعی برق

فروش های بی‌منطق در برخی صنایع
مدیر عامل سبدگردان نوین نگر آسیا در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد

فروش های بی‌منطق در برخی صنایع

ارسال نظر